MisanthroPunk Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Jag försöker få min boss br-8 (digitalporta) att styra transporten i cubase. min version är något ålderdomlig, närmare bestämst VST 5.1. jag har sett till att aktivera både MMC och MTC-utskick från portan så att den ska kunna skicka medelanden från MIDI ut till datorns MIDI in, och visst sjutton reagerar cubase's MIDI in-indikator när jag trycker på transportknapparna på portan... men det händer ingenting med transporten i cubase. den bara noterar att den tagit emot kommandon, utan att utföra dem. var ligger felet, och vad ska jag göra åt det? är det så att cubase VST 5.1 inte kan låta sig bli kontrollerad av en annnan enhet? det verkar ju lite väl primitivt. 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Har du varit inne i sync-inställningarna i Cubase och pillat? Och framförallt, har du tryckt ned sync-knappen på transportpanelen i Cubase? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisanthroPunk Posted September 14, 2005 Author Share Posted September 14, 2005 Har du varit inne i sync-inställningarna i Cubase och pillat? Och framförallt, har du tryckt ned sync-knappen på transportpanelen i Cubase? nuäpps, finns det en sådan? får jag kika på... tack!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisanthroPunk Posted September 15, 2005 Author Share Posted September 15, 2005 Har du varit inne i sync-inställningarna i Cubase och pillat? Och framförallt, har du tryckt ned sync-knappen på transportpanelen i Cubase? okej, jag har klickat i syncen nu, men några problem återstår. cubase reagerar enbart på start och stop. inte på spolning, return>0 och dylika kommandon. fungerar inte MMC lika för alla system? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts