Guest Disciple Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 a.birr(snabelA)telia.com Hur använder jag externa virtuella VST instrument i Cubase SE. Har inhandlat Korg Legacy Collection och Cubase SE. Var och en fungerar för sig men inte ihop! PC prestanda ska vara OK enligt installation och kravspec. Kan någon hjälpa mig komma igång? 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
expanded Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Inte för att vara en "sån där", MEN! Har du tittat i manualen? 😆 Jag kör med Cubase SX 3 och Legacy, det jag gjorde var; 1. Installera Cubase 2. Installera Legacy 3. Öppna Cubase 4. Trycka F11 vips så låg Legacy där under "KORG". Alt. kan du titta i C:\program\steinberg\vstinstruments Nu vet jag i och för sig inte ens om SE stödjer VST's men det borde den ju göra!? 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Disciple Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Inte för att vara en "sån där", MEN! Har du tittat i manualen? Jag kör med Cubase SX 3 och Legacy, det jag gjorde var; 1. Installera Cubase 2. Installera Legacy 3. Öppna Cubase 4. Trycka F11 vips så låg Legacy där under "KORG". Alt. kan du titta i C:\program\steinberg\vstinstruments Nu vet jag i och för sig inte ens om SE stödjer VST's men det borde den ju göra!? 😱 😆 Tack för hjälpen! Problemet från början var att jag installerat Korg Legacy före Cubase. VST-plugins måste installeras i mappen under Cubase för att Cubase ska "hitta" dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts