Jump to content
Annons

Audio Mixdown/Slutproduktion


Sunseeker (oregistrerad)

Recommended Posts

Sunseeker (oregistrerad)

Hej,

Jag undrar hur era "slutproduktioner" ser ut i Cubase? Jag har exporterat alla mina midi/VSTi-spår som audio och funderar på vad jag ska göra med midispåren. Helst vill jag ha dessa kvar och just nu ligger motsvarande midispår precis över audiospåren i Cubase (midispåret mutat).

Påverkar de kvarliggande midispåren på något sätt när de är mutade? T ex så att de tar processorkraft eller liknande?

Vore kul att få reda på hur era arrangemang i Cubase ser ut när ni anser er vara helt klara och ska exportera hela låten som audio...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett mutat midispår bör i sig inte dra någon CPU alls. Har man däremot ett VSTi kopplat till ett mutat midispår så bör man nog stänga ner det instrumentet.

Jag brukar göra en mapp för alla midispår och spara dom i i arret så man har dom i närheten om man behöver dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Nej, ett mutat midi-spår dra ingen märkbar effekt sålänge man mutar VSTi´n, då det är den som drar CPU!

När allt är omvandlat till audio brukar jag lägga all midi längst ned i förminskat skick! Där får dom allt ligga och skämmas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...