Jump to content
Annons

Slutfasen , standalone


Shoota

Recommended Posts

När man gjort en hel låt med en 8 spår och känner sig färdig, vad gör man sen?

jag trodde man skulle mixdown alla spår. så jag testade digital mixdown men det lät skit, vet inte vad som hände. vad ska man göra? och sen.. hur ska man spara det så man kan göra det till en Wav eller mp3? På export finns inget sånt val.

Och jag har en standalone synth jag gärna vill använda i mina logic produktioner, går det? jag installera den i logic mappen men jag tror inte det e en vst, går det att fixa på nått sätt ändå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På fråga 2 så måste man veta vilken version av Logic du anväder innan man ka svara.

På fråga 1 så ska du leta efter något som heter Bounce.

I logic anväder man termer Bounce istället för Audio Mixdown som i Nuendo/Cubase.

Samma som ovan gäller här var du hittar Bounce beror på vilken version du har.

Men om du öppnar enviroment så hittar du OUTPUT 1-2 och där har du

en knapp som heter Bounce.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, jag vill inte låta dryg...

Men är det ingen som läser manualen nu för tiden?

De här sakerna står väldigt tydligt under respektive kapitell.

Ägna en kvart åt att läsa instruktionsboken så kommer du att ha svar på alla de här frågorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det han menar är att han styrt filerna till olika OUTPUTS vilket verkar onödigt.

Men svar NEJ du kan inte Bounca flera olika Outputs på samma gång.

Varför ? har du skickat ljuden till olika OUTPUTS , Om du inte har hårdvara kopplat till dom olika outputsen är det helt onödigt att skicka till Out 1-2 / Out 3-4 osv ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det la jag inte märket till, jag hade skickat dom till samma outputs, så hela låten kom med på en bounce men jag tog för givet att den inte gjorde det.

En fråga till så jag slipper skapa en helt ny tråd för det.. jag vill slänga in en röst sampling jag har i Wav format till en låt, hur får jag in den i Logic? jag har inte hittat vart man gör det

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade alla läst manualen hade såna här forum inte existerat : )

Håller inte med dig.

Om alla läst manualen hade diskussionerna hållts på en högre nivå. Allt nyttigt vetande går inte att hitta i en manual.

Det borde vara grundläggande att åtminstone söka svaren i manualen innan man söker upp ett forum.

Och det borde vara grundläggande att söka på forumet innan man postar ett nytt topic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det har en poäng, men jag gör så här istället att jag frågar en 2-3 grejjer i samma tråd och gör som jag gör nu och håller mig här om det e nått mera jag undrar över, för att inte göra onödiga trådar. Det e alltid bättre att fråga för även om problemen täcks i manualen är det alltid lättare att få personlig hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket leder mig till 2 problem till =)

Som Picazzo sa.. vilken meny hittar man Audio import? förutom -File där jag bara har OMF, och TL. Inget för Wav såvitt jag kan se..

och.. Jag håller på och bygga upp en hel låt, men tracksen vill inte mutas. Dom spelar även om Mute är intryckt och det är en tomma ruta.varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du helt enkelt experimentera dig fram.

Jag tänker inte sitta här och agera nån slags Manual till dig.

Som sagt läs Manualen 1 2 3 4 5 ggr innan du ställer nästa fråga.

Har läst den ett antal gånger själv och hjälpfilen som medföljer

samt allt annat som har med programmet att göra.

DÄRAV kan jag det.

Om du skulle engagera dig lika mycket så kan vi stänga den här tråden ..TACK..

Och som vidare referens vet jag FORTFARANDE INTE Vilket logic du sitter med.

De skiljer sig enormt mella Mac & Pc

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Logic Platinum 5.5.0

Det är klart jag läser i manualen! Det är så jag kommit såhär långt! Jag har aldrig suttit på mjukvara förrut.

Någon annan som vill svara på detta då..

Sequence spåren och låten muppar sig tillochfrån, ibland genom att bara trycka på en sequence spelar den loopen oändligt länge, det går inte att stoppa den på "stop" eller pause,space eller någonting. Sequence spåren spelas också där dom inte ska, på tomma rutor. Även om jag flyttar spåren spelar det ingen roll. + att låten hamnar helt off beat när jag trycker play..fram tills den nått den första loopen då hamnar den i takt igen. Det är galet irreternade, vad kan det bero på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...