Jump to content
Annons

Spyware/Adware


Cloudsurfer

Recommended Posts

Nu Àr det sÄhÀr att jag fÄtt ett spyware/adware som horar sig med min dator, öppnar ie.exe etc etc.

Har testat Ad-Aware SE personal 1.06

Har testat Spybot - Search & Destroy

Har Àven kört ett Norton svep pÄ burken utan nÄgon effekt.

Har nÄn nÄgot vÀrdefullt tips pÄ hur man blir av med detta monster?

Vill hellst inte blÄsa datorn, sÄ jÀvla jobbigt att flytta saker mellan diskarna

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Inte för att blÄsa liv i nÄn debatt om vilken plattform man ska vÀlja, men:

jag har baske mig aldrig fÄtt nÄgot virus eller liknande med OSX pÄ Mac.

SjÀlvklart har jag kollat med virusprogram och dylikt.

Jag tycker att det Àr lite mÀrkligt hur som helst...

Och jag har tvÄ PC oxÄ, dÀr jag vid ett flertal tillfÀllen har fÄtt skit i burken.

Jag skulle inte vilja ha in det i Macken...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Inte för att blÄsa liv i nÄn debatt om vilken plattform man ska vÀlja, men:

jag har baske mig aldrig fÄtt nÄgot virus eller liknande med OSX pÄ Mac.

SjÀlvklart har jag kollat med virusprogram och dylikt.

Jag tycker att det Àr lite mÀrkligt hur som helst...

Och jag har tvÄ PC oxÄ, dÀr jag vid ett flertal tillfÀllen har fÄtt skit i burken.

Jag skulle inte vilja ha in det i Macken...

Skulle inte förvÄna mig om Mac Àr ett sÀkrare alternativ, jag menar...Windows Àr ju best-in-crash sÄ.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kommer ihÄg en vacker dag dÄ jag kopplade upp mot telia's startsida utan brandvÀgg eller antivirus...

ungefÀr var trettionde sekund pluppade det fram massa nya olika exefiler Ä skit i c:

Jag blev sÄ förbluffad att jag bara satt Ä tittade pÄ alla skitgrejer som vÀllde in utan att ens ha börjat surfa.

Det var bara dom grejorna jag sÄg dessutom, hugaligen fanns de vÀl sÀkert lika mycket i andra kataloger med.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kommer ihÄg en vacker dag dÄ jag kopplade upp mot telia's startsida utan brandvÀgg eller antivirus...

ungefÀr var trettionde sekund pluppade det fram massa nya olika exefiler Ä skit i c:

Jag blev sÄ förbluffad att jag bara satt Ä tittade pÄ alla skitgrejer som vÀllde in utan att ens ha börjat surfa.

Det var bara dom grejorna jag sÄg dessutom, hugaligen fanns de vÀl sÀkert lika mycket i andra kataloger med.

Det hÀr med virus/adware/spyware/trojaner/blackbook eller vad det heter, Àr ju skrÀmmande, har man otur sÄ startar inte datorn nÀsta gÄng.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker att Microsofts egna antispyware fungerar utmÀrkt! Det Àr dessutom gratis och har Àven aktivt skydd om man vill ha det. SjÀlv vill jag ha sÄ fÄ processer som möjligt igÄng sÄ att det inte strular nÀr man gör musik eller annat krÀvande pÄ datorn. Jag har inte ens antivirus... kör med den inbyggda brandvÀggen och hÄrdvarubrandvÀggen i routern... har bredband och har klarat mig i över ett Är... anvÀnd Firefox nÀr du surfar sÄ minskas risken radikalt att du fÄr in nÄt! Den börjar i o f s bli sÄ populÀr sÄ det kommer nog bara mer och mer pÄ den oxÄ. Det finns tillÀgg till den som gör att den blir Ànnu sÀkrare. TyvÀrr har det blivit sÄ att det inte bara Àr att koppla upp sig och surfa, utan du mÄste vara kunnig vad gÀller vilka activeX och java du ska tillÄta pÄ olika sidor och sÄnt... skicka alla hackare till Gulag! :rolleyes: Lycka till!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...