Jump to content
Annons

Pod xt eller Pod xt pro


Bone

Recommended Posts

Hallå

Jag hör just nu lånat hem en pod xt från min lokale musikhandlare och känner mig lite småsugen på att köpa den. Men, nu undrar jag hur stor skillnad det är mellan pod xt och pod xt pro. Vad är fördelarna med pro:n och är de värda 4000 kr mer?

Har jag, som bara spelar in mina egna demos och nåt plojprojekt ibland, någon nytta av pro:n?

Det kliar i spenderarbyxorna, men några slantar kan man ju försöka spara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
*bump*

Måste bumpa den för jag vill verkligen veta.

Jag har POD XT och det har flera här på forumet och vi är väldigt nöjda, vågar jag påstå. Några har också köpt extension-packs där man får ännu fler stärkarsimuleringar och annat gott. Wicked S har lagt upp några ljudprov i en tråd på de metalljud han gjort med sina extensions, låter kanon!

Jag vet att det inte är så mycket som skiljer men kan inte redogöra i detalj. Tror inte det är så många som köpt den. Om Du vill veta, gå in på www.line6.com. Där är det jättelätt att hitta den info Du söker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fler stärkar- och högtalarsimuleringar, fler stompboxes, diverse anslutningsmöjligheter (t ex S/PDIF) och XLR-anslutningar. Det är det jag hittar vid en snabbtitt på hemsidan. Tveksamt om det är värt prisskillnaden, tycker jag. Jag ser t ex inte att ljudkvaliteten skulle vara bättre, men nånting måste det väl vara för att någon skulle vilja köpa den?!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för svaret.

Är sugen på pro:n men vet inte om stålarna räcker.

Synd att det är så osmidigt format på pod xt. De borde ha pod xt på rack också.

*edit* ska kolla Wickeds ljudexempel.

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Största skillnaden i studio är val att de kan "re-ampa" på rack versionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, hörde lite om "re-amping" av en polare som har en Pod xt pro. Vet inte om det är nåt jag kommer att använda nu. Men det kan ju visa sig nödvändigt sen.

Kanske har fått tag i en begangnad för ca 5-6000, tror jag ska slå till.

Tack för svaren.

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...