Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hejsan!

jag har en hemma studio just nu som jag planerar att flytta till en källare för att dra igång mer "seriöst".

det har varit en gammal replokal så väggarna är isolerade, isoleringen ser ut som "bulor" ur väggarna, en stor "bula" på varje vägg. Hur som helst, golvet är av betong, ska man göra något åt det? Lägga mattor?

Men min huvudfråga är ändå mixnings rummet. Jag måste bygga det från början, vägg och isolering mot insp. rummet osv. Jag vill att det ska vara ett fönster ut mot inspelning rummet det är det enda jag kan säga säkert typ:P annars vet jag inte mycket om billigt bygg-material och så, hur ska väggarna byggas trä-dämp-trä? tacksam för mycket hjälp! Och jag vet att man kan söka för att få svar på sina frågor men jag kände att det var skönare att ställa frågan precis som jag ville ha den 😕

/Robin

Annons
Posted (edited)

Om du ska ha fönster bör du nästan ha med sånt där dyrt tjockt glas... Jag har ett inspelningsrum med vanligt dubbelglas och jag måste hänga för det när jag ska spela in nåt för att det inte ska låta mugg. Dessutom är det inte bra i mixningsrummet att ha det heller, för det blir ett sånt där kort irreterande reverb...

så jag hade hellre varit utan ett fönster än att ha det som det är nu

Edited by pennudd