Jump to content
Annons

Åldrande hårdrockare


Rygge

Recommended Posts

Hallå!

Det här var ett kanonforum man hittade till!!!!

Jag är en kvarleva sedan det glada 70-80-talet när det fanns gott om "riktig" musik. 🙂

Är uppvuxen med hårdrock/metal och det är nog i stort sett det enda jag har spelat...iofs så har jag väl lirat allt från BonJovi-stil till den värsta dödsmetallen.

För tillfället så spelar jag bas i ett thrash-metal band som heter DENATA och vi försöker att hålla musiken så gott det går på 80-tals nivå...KUL SOM F-N.

Började tidigt med inspelning på fyrkanals-porta men köpte snart en Tascam 688 som jag har gjort en hel del inspelningar på. 688:an var väl inte det lättaste att jobba med då den använde att vanligt kassettband till 8 kanaler....det läckte ju en del mellan spåren..hehe

I dagsläget så kör jag PC med Nuendo eller Cubase SX...funderar på att skaffa ett ProTools system i framtiden då vi använde ProTools på den skola där jag gick ljudtekniker-utb. så det är väl det jag kan bäst.

Gå gärna in på våran hemsida och lyssna på låten ART OF THE INSANE från våran senaste platta och ge lite kommentarer. Den är inspelad i våran replokal med Nuendo. Ha lite överseende med ljudkvallitén då det är en MP3:a.

Den finns under releases.

http://www.denata.com

Hare Hårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
HiYa 🙂

welcome.gif

"Åldrande hårdrockare"

här har du en till 🙂

"666" 😄

(number of the beast)

Känns skönt att man inte är ensam här...trodde nästan att vi var utrotningshotade..hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

MorDeth (oregistrerad)

Är kanske inte lika föråldrad som er... men gillar 80-tal hårdrock och metal. Spelar i ett deathmetal band som just ska till att göra lite inspelningar...

Behöver lite tips på val av ljudkort o annan utrustning som kan behövas vid "replokalsinspelningar".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...