Jump to content
Annons

Musikpructionsutbildning


EnMiljon

Recommended Posts

Hej! jag läste i ett gammalt studionummer och stötte på en anons om ett musikproductions program. jag blev intresserad och kollade upp det. Det närmaste var i stockholm! själv bor jag i västerås.

Grejen var att det bara var på 12 veckor! och jag har inga möjligheter att pendla såjag skulle behöva flytta dit.

Så jag söker nu efter een längre och djupare utbildning! som även kan omfatta mer än bara musikproduction.

Är det någon som har något tips?

Tack på förhand:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jovisst, pite i all ära men det är ju lite mer inriktning på matematisk ljudteknik 😎

jag gick denna linje i 2 år. det var sjysst, fick bra erfarenheter av producerandet och skrivandet. Helt klart "gåvärd" 😄

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

med risk för att låta pretantiös...

Musikmakarna i övik har gett mig ett liv... hehe. Inte direkt nån traditionell musikutbildning, men boy, har jag utvecklats inom musiken?

Om du är låtskrivare/producent... SÖK!!! Fast antagningen är ju inte förrän i maj...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! jag läste i ett gammalt studionummer och stötte på en anons om ett musikproductions program. jag blev intresserad och kollade upp det. Det närmaste var i stockholm! själv bor jag i västerås.

Grejen var att det bara var på 12 veckor! och jag har inga möjligheter att pendla såjag skulle behöva flytta dit.

Så jag söker nu efter een längre och djupare utbildning! som även kan omfatta mer än bara musikproduction.

Är det någon som har något tips?

Tack på förhand:D

Musikhögskolan i Sthlm har ju ett 4årigt program. Musik- och mediateknik (160p) med möjlighet att komplettera med en lärarexamen. Kolla in kursinnehållet på http://www.kmh.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! jag läste i ett gammalt studionummer och stötte på en anons om ett musikproductions program. jag blev intresserad och kollade upp det. Det närmaste var i stockholm! själv bor jag i västerås.

Grejen var att det bara var på 12 veckor! och jag har inga möjligheter att pendla såjag skulle behöva flytta dit.

Så jag söker nu efter een längre och djupare utbildning! som även kan omfatta mer än bara musikproduction.

Är det någon som har något tips?

Tack på förhand:D

Musikhögskolan i Sthlm har ju ett 4årigt program. Musik- och mediateknik (160p) med möjlighet att komplettera med en lärarexamen. Kolla in kursinnehållet på http://www.kmh.se

Sökte dit till den här terminen och är nästan glad att jag inte kom in såhär i efterhand.

De första 2 åren har inget alls med ljudteknik/musikskapande att göra utan är fulla av musikteori och lite grundkurser i lite mediaämnen.

Den största anledningen att gå där är om man vill sitta vid ett SSL-bord i en halv termin (man får ej boka och köra det själv utan man måste ha tekniker på plats)

Jag är nöjd med mitt år på Kulturama, det enda jag saknar är att det kunde satts mer krav på eleverna (som det nu gör på linjens andra år)

Skolan är väldigt trevlig och med en inspirerande miljö men en tråkig sak är att på grund av de relativt få sökanden så tas det in en del blåbär men är man beredd att lägga ner tid själv så finns det inga begränsningar på vad man kan lära sig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

I gävle finns en utbildning som heter Musikproduktion som går genom komvux och den täcker allt från ljudteknik till musikteori och musikjuridik. Väldigt omfattande (om än kanske inte så djupgående praktiskt på ljudtekniken).

Väl värt att kolla upp iallafall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går ju alltid söka individuell studiegång på musikhögskolor. Kommer man in så lägger man upp sin studiegång själv och får en viss summa varje år som man kan spendera på det man vill göra. Antar att det hela ska godkännas av ens mentor, men det är nog inga problem. Det stora problemet ligger väl i att övertyga juryn om att man ska få komma in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Växjö universitet erbjuder nåt slags Musikproduktionsprogram på 2 eller 3 år.

Jag läste 20p musikproduktion där 2002 precis när de började och lärarna var inte riktigt hundra. En massa intressanta snubbar från "branschen" var och gästföreläste och gjorde det hela jädrans intressant. De investerade i sketafina prylar dock, Digidesign Protools fetingstudio och en massa småstudios med digi002.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...