Emmmir Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Morsning! Har stött på något rätt mystiskt tycker jag, har spelat in 3 låtar, 2 av dom funkar perfeket när gör exporterar dom till Waveformat, men 1 av dom gör inte det, på dom 2 som funkar så står det att den är inspelad i 41.100KhZ men den osm itne funkar står det 48.000 på, har försökt att ändra till 41.100KhZ, men då låter låten som CRAP. Vad ska jga göra ?!? 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emmmir Posted August 28, 2005 Author Share Posted August 28, 2005 Spelar in med Cubase SX1. Har försökt det med, men ingenting hjälper 🥰 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Inspelningen med ditt Soundblaster är låst till 48 kHz. Du måste ha 48 kHz som sample rate i ditt projekt, men konvertera till 44 kHz vid export. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emmmir Posted August 28, 2005 Author Share Posted August 28, 2005 Jo, men i dom 2 andra låtarn jag spelat in så står det 44.100 16bit på "Project Setup" och lite längre ner så står det "Recorded in 44.100KHZ 16bit. När jag exporterar låten som är inspelad i 48 till 44.100KHZ så låter det "otight" allt lägger sig åt helvete. Precis som om vissa spår är inspelade i nåt helt annat än 48. 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts