Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej,

jag har använt Wavelab 5 ett tag nu, men under arbetet med mina senaste projekt så har jag inte kunnat rendera musiken med effekter.

Först trodde jag att hela felet låg i någon slags inställning eller liknande i Waves restoration-pluggar, för det verkade verkligen var så, eftersom det funkade då jag tog bort just den pluggen (alltså närmare bestämt X-Noise) ur mastermodulen. Men nu funkar det inte att rendera överhuvudtaget. Eller jo det funkar ju, men jag får inte med effekterna på den renderade versionen. Vad kan det vara för fel?

MVH Mike

Annons
Posted

Kör du som audiomontage med flera ljudspår samtidigt eller kör du i editorläget med bara mastermodulen uppe? Har du installerat waves-pluggar så brukar den installera Waves Ultramaximizer som ditherings plugg.

Prova om det är nåt med själva ditheringsvalet (prova annan dithering t.ex UV 22HR)... Är det det så kan du få installera om wavespluggarna.

Posted

Editorläget med bara mastermodul. Och jag kör inte ens någon dithering, bara olika effektpluggar. Därpå trycker jag på render - vilket funkat utmärkt förut - men möts i slutändan av en till synes orenderad version av materialet. Vad Farao kan det vara?

Posted

Du har inte råkat klicka för Bypass bredvid Render-knappen? 🙂

Posted

Nej skärpning, vem tar du mig för? 😲

Är det ingen som har någon som helst idé om vad det kan vara? Någon som stött på problem med Waves restoration direct-x-pluggarna? Jag tror problemet kan ligga där. Eller så inte... det är antingen eller.

Renderingsproblem i Wavelabs helt enkelt. Reflektioner? Hjälp!

Posted

Du kör med DirectX-pluggarna alltså? Har du testat VST-varianterna (med hjälp av Waveshell-pluggen i vstplugins-mappen)?

Posted

Waveshell? Var exakt hittar jag detta? Låter Waveshell mig mirakulöst köra directx-pluggarna som vst? 😕

Posted

Jepp. Vilken version har du? 4? 5?

Om du lägger ditt spår i ett montage i Wavelab kan du lägga Waves-effekterna på ett Clip, eller i Master section.

Posted

Jag hittar ingen sån waveshell-plug i min plugin-mapp!