Nisse Posted August 20, 2005 Share Posted August 20, 2005 (edited) LÅTNAMN:Living Through Cyberspace ARTIST: Mr J GENRE: Italodisco LÅTLÄNGD: 2:59 KOMPOSITÖR: Jörgen Eliasson PRODUCENT: Jörgen Eliasson INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 2,73 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK:Living Through Cyberspace Jag föröskte mig på lite italodisco på allvar, men kanske drog det iväg till eurodance-hållet? Vad gillar ni denna låten, och vad kan göras bättre nästa gång? Edited August 21, 2005 by Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJInc Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Italodisco? well well....jo, i mina öron, kanske lite...i alla fall syntarna, har svårt att minnas några vocoders i de italo låtar som plågade trumhinnorna på 80-talet.....hmmm.... Men det blir nog tyvärr bara en 2 av mig. Svårt att peka på vad som kan göras bättre, själv skulle jag säkert kasta på en hel del mer pingpong-delay. Fast om det skulle göra det hela bättre är ju väldigt svårt att säga. Gillar inte heller basstrumman. Skulle nog lägga mer snärt i den....svårt som sagt att peka på något förbättrande då man själv inte är nån mästare precis. 😉 //Micke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ifransson Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Nja, inte så mycket italo-disco kanske ... förutom den härliga *oktav-basen* men hand-klapp saknas!? 😉 (Och cyberspace var väl inte "uppfunnet" ... ) Men jag gillar det ändå, ev är det lite för mycket vänster-panorerat ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse Posted August 22, 2005 Author Share Posted August 22, 2005 MJInc: Well, vocoders användes ju ganska flitigt av Laser Dance, Koto och Proxyon.. 😎 ifransson: Var nu inte en sån besserweisser, har jag påstått att detta skulle kunna vara en låt gjord på 80-talet? 😄 Vänsterpanoreringen har du nog rätt i, är jag rädd. Försökte hitta en bra balans där med olika synthar pannade åt olika håll, men själva refrängsynthen är ju vänsterpannad, så det kanske blir lite för mycket av det.. 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJInc Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 MJInc: Well, vocoders användes ju ganska flitigt av Laser Dance, Koto och Proxyon.. 😎 Blev bara tvungen att googla Proxyon och hittade detta: Proxyon is a very interesting synthdance project made by Michiel van der Kuy (Laserdance, KOTO, Rygar). 😉😛 //Micke.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse Posted August 22, 2005 Author Share Posted August 22, 2005 MJInc: Well, vocoders användes ju ganska flitigt av Laser Dance, Koto och Proxyon.. 😆 Blev bara tvungen att googla Proxyon och hittade detta: Proxyon is a very interesting synthdance project made by Michiel van der Kuy (Laserdance, KOTO, Rygar). 😉😄 //Micke.... Ja, det vet väl alla? 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts