Jump to content
Annons

SubTractor Only 2005


Linus

Recommended Posts

SubTractor Only 2005

För er som inte kan tyska, kan jag förklara... 😄

Tävlingen går ut på att skriva en låt i Reason, mellan 3:00 och 3:30 lång.

Låten skapas enbart i Reason.

Endast Subtractors får användas. Inga samplingar eller Malström.

Effekter, som Reverb eller Scream får självklart användas.

Alla genrer är tillåtna.

Vinsten är 3 samplingscds från Soundbreeze.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Synd bara att man kan så lite tyska.

Äsch, du behöver väl inte prata tyska. Det är ju bara att skicka en RNS-fil i ett mail och ev. skriva ett inlägg på det forumet på engelska 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får alltså inte använda Redrum och/eller Dr. Rex heller om jag förstår saken rätt?

När börjar tävlingen?

Hur var det man gjorde för att kolla hur lång sin låt är? Har för mig man kunde göra det inne i Reason.

Redigerat av Naith
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får alltså inte använda Redrum och/eller Dr. Rex heller om jag förstår saken rätt?

Nepp, du får programmera trumljud i Subtractorn också 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur var det man gjorde för att kolla hur lång sin låt är? Har för mig man kunde göra det inne i Reason.

Stoppur, som sagt.

Man kan också spara låten. När man bläddrar efter låtar så står det nere i högra hörnet av browsern hur lång låten är, förutsatt att man har justerat E-pinnen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.. Va roligt å läsa lite tyska. Vilka fina killar. "Das finde ich mega intresant" 😄

Jaa, so fantastisch. Jag gillar det där med att han förklarade att man till och med var tvungen att göra percussion i subtractor, som om det inte räckte med att bara subtractor är tillåtet, och att effekter är förbjudet. Haha, så himla fint, ont om bidrag bara, eller var det på skoj kanske? Fast folk kanske tänker lägga lite tid på det.. Kanske jag borde göra jag med, det är ju trevlig ide. Tack för tipset Linus. 🙂

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadfaen percussion med en analogsynt är väl inga problem? 😄 Subtractor stöder väl enkel FM-syntes och har inbyggda brusgeneratorer för hi-hats och dylikt. Baskagge är ju bara att frekvensmodulera en sinuston med ett envelope, eller ta trekantsvåg och kör genom en dist för lite mer bett. Virvelljud bör vara svårast men det skall nog också gå vägen.

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadfaen percussion med en analogsynt är väl inga problem?

Så sant!

Raapie har gjort en hel refill med Subtractor-percussion. Kan ju vara ett tips för de som inte vill skruva själv, eller få en snabb utgångspunkt att ratta om 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

...och att effekter är förbjudet.

Nää! Läs regel 4 en gång till.

Regler

1. Varje deltagare komponerar en sång, som måste vara ca. 3:00-3:30 lång.

2. Endast Reason får användas.

3. Som ljudkälla får endast Subtractorn användas. Inga samplingar och ingen Malström. Det betyder att även trummor och percussion måste göras i Subtractor.

4. Effekter såsom Reverb, Scream etc. är tillåtna.

5. Varje genre är tillåten. Trance uppskattas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...