Jump to content
Annons

Hur ofta byter Du tandborste?


D Vibe

Recommended Posts

Annons

Låt mig gissa: snart kommer det bakteriedödande medel som man ska doppa tandborstarna i efter varje borstning, alla går på det till det visar det sig att detta bakteriedödande medel kan ge magsår och orsaka cancer, sen börjar det dyka upp bakterier som är resistenta mot det bakteriedödande medlet och som dessutom är farliga och som penicillin inte råder bot på, sedan uppfinner de en högtryckstvätt som man ska stoppa tandborsten i efter varje borstning, alla går på det tills nån upptäcker att man får lika bra resultat av att stoppa den i diskmaskinen, och så rullar cirkusen vidare...eller vad tror ni?

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Äh, det är bara en tidsfråga tills nån tomte "bevisar" att själva tandbortsningen är farlig i allmänhet och kan ge tandcancer. 😆

😆

Skulle inte förvåna mig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt mig gissa: snart kommer det bakteriedödande medel som man ska doppa tandborstarna i efter varje borstning, alla går på det till det visar det sig att detta bakteriedödande medel kan ge magsår och orsaka cancer, sen börjar det dyka upp bakterier som är resistenta mot det bakteriedödande medlet och som dessutom är farliga och som penicillin inte råder bot på, sedan uppfinner de en högtryckstvätt som man ska stoppa tandborsten i efter varje borstning, alla går på det tills nån upptäcker att man får lika bra resultat av att stoppa den i diskmaskinen, och så rullar cirkusen vidare...eller vad tror ni?

// David

.. eller en snabbkokare för tandborstar 😆 .. Faktiskt en sak som skulle kunna fungera riskfritt 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

då måste de sen börja sälja tanborstar vars strån inte smälter i kokning! ännu en överkostad prdukt! :rolleyes:

.. fast det gör de väl inte? Jag har kokat tandborstar förr utan att de tagit någon skada :rolleyes: ..

Link to comment
Dela på andra sajter

...men borsten brukar se ganska risig ut efter ett par månader. Min spretar i alla fall lite hit och dit, så att det är dags att byta då - även om det hade gått att koka bort eventuella invånare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt mig gissa: snart kommer det bakteriedödande medel som man ska doppa tandborstarna i efter varje borstning, alla går på det till det visar det sig att detta bakteriedödande medel kan ge magsår och orsaka cancer, sen börjar det dyka upp bakterier som är resistenta mot det bakteriedödande medlet och som dessutom är farliga och som penicillin inte råder bot på, sedan uppfinner de en högtryckstvätt som man ska stoppa tandborsten i efter varje borstning, alla går på det tills nån upptäcker att man får lika bra resultat av att stoppa den i diskmaskinen, och så rullar cirkusen vidare...eller vad tror ni?

// David

Hehe! Håller me' 😳 . Själv har jag inte bytt tandborste på flera år! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

då måste de sen börja sälja tanborstar vars strån inte smälter i kokning! ännu en överkostad prdukt! :rolleyes:

.. fast det gör de väl inte? Jag har kokat tandborstar förr utan att de tagit någon skada 🙂 ..

Hehe, ett populärt trick jag & busponkarna på gatan gjorde var att sno systrarna/föräldrarnas tandborstar, koka dem länge, helst under tryck, böja tandborstarna till fina krumelurer, låta dom stelna och ställa tillbaks dem igen. :rolleyes::rolleyes:😕

Ett antal brännmärken ingick i receptet också 😕.

PS. Undrar om det fortfarande funkar..? Flickan är inte hemma...muahahaha...här ska busas.

Redigerat av milton
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag byter varje gång jag haft fest hemma...

Man kan räkna med att nåt äckel använt borsten för att borsta bort den värsta finkeln innan man drar på krogen...

Sen vill man inte riskera att nån "ollat" den eller liknande, och att man får reda på det efter några dagars användande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag byter varje gång jag haft fest hemma...

Man kan räkna med att nåt äckel använt borsten för att borsta bort den värsta finkeln innan man drar på krogen...

Sen vill man inte riskera att nån "ollat" den eller liknande, och att man får reda på det efter några dagars användande?

Du verkar ha en mysig umgängeskrets!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag byter varje gång jag haft fest hemma...

Man kan räkna med att nåt äckel använt borsten för att borsta bort den värsta finkeln innan man drar på krogen...

Sen vill man inte riskera att nån "ollat" den eller liknande, och att man får reda på det efter några dagars användande?

Vad har du för folk hemma hos dig på fest egentligen? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

JAg har precis varit hos tandhygienisten. Hon blästrade gaddarna med salt och bikarbonat. Gissa om de känns fräsha och rena 🙂 (så här vita blev de)

Kanske dags att gå dit om dom ser ut så här 😄 då???

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...