lavrell Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Hur gör jag på bästa sätt om jag vill få bort damm från mina högtalarkoner? Köpte ju dom beggade så dom hade stått och samlat damm lite innan jag köpte dom. Har ju ingen lust att ställa mig och rengöra med nåt som skulle kunna skada elementen på nåt sätt. Har ett par Event 20/20 Bas om det skulle få för sig att hjälpa 😎 Tackar på förhand! /Micke
Violiner Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Air Duster PFR 4-44 på Clas Ohlson (34-515). Bra för att blåsa bort damm på kameraobjektiv, diabilder, div prylar etc. Och högtalarkoner...
Claes Holmerup Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Dammsugare på låg sugeffekt och med borstmunstycke går också utmärkt.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 (redigerat) slutar de att fungera när de är dammiga? tihi så fancy 😳 Redigerat 17 augusti 2005 av maxmaxmax
Neko Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Annars kan du använda dem som en annorlunda rökmaskin. Se röken pulsera från högtalarna i takt med musiken. Hur coolt som helst.
krohn Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Har ett par Event 20/20 Bas om det skulle få för sig att hjälpa 😲 Bra val, haft mina i 7 år utan några som helst problem 😳
lavrell Postat 17 augusti 2005 Trådstartare Postat 17 augusti 2005 Har ett par Event 20/20 Bas om det skulle få för sig att hjälpa 🙂 Bra val, haft mina i 7 år utan några som helst problem 😉 Det är precis sånt där man vill höra efter ett köp 🙂 Och tackar alla för hjälpen, fram med dammsugaren 🙂
android Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Borde inte dammet virvla bort av lufttrycket om man spelar riktigt jävla tokhögt....? 😉
lavrell Postat 17 augusti 2005 Trådstartare Postat 17 augusti 2005 Borde inte dammet virvla bort av lufttrycket om man spelar riktigt jävla tokhögt....? 😉 hehe, det va en annorlunda approach 🙂 får varna grannarna innan bara 🙂
Violiner Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 With all respect... Jag skulle i alla fall inte gå på diskanterna med en dammsugarborste...
lavrell Postat 17 augusti 2005 Trådstartare Postat 17 augusti 2005 With all respect... Jag skulle i alla fall inte gå på diskanterna med en dammsugarborste... som tur är det inte diskanterna som är dammiga utan endast woofern som tur är 😉
Violiner Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 OK, jag är nog en riktig pedant. Men jag är alltid mycket försiktig med mekanisk påverkan på högtalare, i alla fall om det är litet bättre prylar. Mina Genelec skulle aldrig få besök av en borste, utan jag skulle till och med blåsa mycket försiktigt. Men det är ju jag det...
Danabacken Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Annars kan du använda dem som en annorlunda rökmaskin. Se röken pulsera från högtalarna i takt med musiken. Hur coolt som helst. Hahaha!! 😱 Håller verkligen med där. Dom låter väl inte sämre bara för att dom e dammiga. 😱 Behåll dammet på, vetja! Vore väl tufft! 😎
Majken Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Clas Ohlson säljer paketlösningar för rengöring av högtalare. Ett hett tips kan vara Alto Compact 1050 som jag själv använder flitigt. Alto Compact 1050 X-tra /Majken
Violiner Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Jag har en större modell av samma fabrikat. Men den använder jag för det mesta till båten. Utvändigt, är det kanske bäst att tillägga i det här sällskapet... 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.