The Edge Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Tjena!! Jag Ă€r ute efter tvĂ„ sorters distljud. Jag har en POD 2.0, men jag Ă€r ganska kass pĂ„ att skruva till det ljud jag vill ha. TĂ€nkte testa alla presets ikvĂ€ll, men Ă€r det nĂ„gon som kan berĂ€tta hur ni brukar stĂ€lla POD:en om ni vill ha dessa ljud: Ljud 1: Det viktigaste ljudet jag vill kunna stĂ€lla in Ă€r nĂ„got fett distljud med 80-tals feeling đ Dist som jag gillar har t.ex. Europe, Guns and Roses och Ă€ven Mötley Crue. Det Ă€r i alla fall den genren. Ett riktigt tungt ljud, men Ă€ndĂ„ inte alldeles FĂR sönderdistad. Ljud 2: Detta Ă€r inte alls lika viktigt, men det vore inte helt fel att kunna stĂ€lla in ett ljud som lĂ„ter som Basket Case med Green Day t.ex. D.v.s. ett modernt american college ljud, eller vad man ska kalla det
johlin Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Tjena!! Jag Ă€r ute efter tvĂ„ sorters distljud. Jag har en POD 2.0, men jag Ă€r ganska kass pĂ„ att skruva till det ljud jag vill ha. TĂ€nkte testa alla presets ikvĂ€ll, men Ă€r det nĂ„gon som kan berĂ€tta hur ni brukar stĂ€lla POD:en om ni vill ha dessa ljud: Ljud 1: Det viktigaste ljudet jag vill kunna stĂ€lla in Ă€r nĂ„got fett distljud med 80-tals feeling đ Dist som jag gillar har t.ex. Europe, Guns and Roses och Ă€ven Mötley Crue. Det Ă€r i alla fall den genren. Ett riktigt tungt ljud, men Ă€ndĂ„ inte alldeles FĂR sönderdistad. Ljud 2: Detta Ă€r inte alls lika viktigt, men det vore inte helt fel att kunna stĂ€lla in ett ljud som lĂ„ter som Basket Case med Green Day t.ex. D.v.s. ett modernt american college ljud, eller vad man ska kalla det För den första Ă€r det igentligen bara bas & treble i mitten, och vrid upp mid lite. Sen tar du nĂ„n förstĂ€rkare frĂ„n 80-talet och har disten pĂ„ kanske hĂ€lften. Sen kan man ju hĂ„lla pĂ„ och ratta i evigheter, men det Ă€r nog grunden iaf.
zutztrutz Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 (redigerat) Finns det inte en hel sida med presets? Det finns till POD XT i alla fall.. Du kan söka efter artist/lÄtnamn. Edit: kommer verkligen inte ihÄg vad sidan hette, nÄn annan kan sÀkert svara pÄ det. Redigerat 16 augusti 2005 av grojn
The Edge Postat 16 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 16 augusti 2005 Tack sĂ„ mycket!! Johlin: Har suttit och testat lite och instĂ€llningarna du sa var verkligen en bra grund. Testade Line 6 Crunch, Drive och Layer Ă€r det dom du menade med 80-talsförstĂ€rkare? Eller finns det Ă€nnu bĂ€ttre? Grojn: Wow, den sidan vore perfekt för min del!!! Kommer du pĂ„ vad den heter fĂ„r mĂ„ste du skriva det hĂ€r. Ăven om du kommer pĂ„ det om ett Ă„r đ
The Edge Postat 16 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 16 augusti 2005 sidan heter: CustomTone.com đ Verkar finnas massor ju, men mĂ„ste man ha installerat nĂ„got i datorn eller hur funkar det?
johlin Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Tack sĂ„ mycket!! Johlin: Har suttit och testat lite och instĂ€llningarna du sa var verkligen en bra grund. Testade Line 6 Crunch, Drive och Layer Ă€r det dom du menade med 80-talsförstĂ€rkare? Eller finns det Ă€nnu bĂ€ttre? Grojn: Wow, den sidan vore perfekt för min del!!! Kommer du pĂ„ vad den heter fĂ„r mĂ„ste du skriva det hĂ€r. Ăven om du kommer pĂ„ det om ett Ă„r đ Med 80-tal menar jag nĂ„t som pĂ„ min pod 1 heter Rectified. Det Ă€r igentligen en förstĂ€rkare frĂ„n 92, eller nĂ„t sĂ„nt, men den lĂ„ter 80-tal.
The Edge Postat 16 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 16 augusti 2005 Tack sĂ„ mycket!! Johlin: Har suttit och testat lite och instĂ€llningarna du sa var verkligen en bra grund. Testade Line 6 Crunch, Drive och Layer Ă€r det dom du menade med 80-talsförstĂ€rkare? Eller finns det Ă€nnu bĂ€ttre? Grojn: Wow, den sidan vore perfekt för min del!!! Kommer du pĂ„ vad den heter fĂ„r mĂ„ste du skriva det hĂ€r. Ăven om du kommer pĂ„ det om ett Ă„r đ Med 80-tal menar jag nĂ„t som pĂ„ min pod 1 heter Rectified. Det Ă€r igentligen en förstĂ€rkare frĂ„n 92, eller nĂ„t sĂ„nt, men den lĂ„ter 80-tal. OK, den har jag med...ska testa nu đ
StarCruiser Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Verkar finnas massor ju, men mÄste man ha installerat nÄgot i datorn eller hur funkar det? Ja, du mÄste ha en programvara installerad + en MIDI-anslutning till (och helst frÄn) din POD. Har du inte MIDI Àr du lite rökt, Àven om jag tror att man kanske kan se instÀllningarna pÄ skÀrmen och stÀlla in dem manuellt. Men info om allt detta och mer dÀrtill finns pÄ CustomTone.Com och Line6.com
brojd Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Tack sĂ„ mycket!! Johlin: Har suttit och testat lite och instĂ€llningarna du sa var verkligen en bra grund. Testade Line 6 Crunch, Drive och Layer Ă€r det dom du menade med 80-talsförstĂ€rkare? Eller finns det Ă€nnu bĂ€ttre? Grojn: Wow, den sidan vore perfekt för min del!!! Kommer du pĂ„ vad den heter fĂ„r mĂ„ste du skriva det hĂ€r. Ăven om du kommer pĂ„ det om ett Ă„r đ Ta simuleringen av Marshalls JCM-800, med den kan man lĂ€tt ratta till det som de flesta förknippar med "80-tals" hĂ„rdrocksdist... Mötley/Bon Jovi/Ozzy/Accept mf...
The Edge Postat 16 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 16 augusti 2005 Verkar finnas massor ju, men mĂ„ste man ha installerat nĂ„got i datorn eller hur funkar det? Ja, du mĂ„ste ha en programvara installerad + en MIDI-anslutning till (och helst frĂ„n) din POD. Har du inte MIDI Ă€r du lite rökt, Ă€ven om jag tror att man kanske kan se instĂ€llningarna pĂ„ skĂ€rmen och stĂ€lla in dem manuellt. Men info om allt detta och mer dĂ€rtill finns pĂ„ CustomTone.Com och Line6.com Jo jag har MIDI..Men i sĂ„ fall kan jag bara koppla frĂ„n ljudkortet till POD:en. Men detta skulle funka menar du? Fast om nĂ„gon vet att det gĂ„r att se instĂ€llningarna för sig vore det bra! Jag kan iaf inte hitta det đ
brojd Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Verkar finnas massor ju, men mĂ„ste man ha installerat nĂ„got i datorn eller hur funkar det? Ja, du mĂ„ste ha en programvara installerad + en MIDI-anslutning till (och helst frĂ„n) din POD. Har du inte MIDI Ă€r du lite rökt, Ă€ven om jag tror att man kanske kan se instĂ€llningarna pĂ„ skĂ€rmen och stĂ€lla in dem manuellt. Men info om allt detta och mer dĂ€rtill finns pĂ„ CustomTone.Com och Line6.com Jo jag har MIDI..Men i sĂ„ fall kan jag bara koppla frĂ„n ljudkortet till POD:en. Men detta skulle funka menar du? Fast om nĂ„gon vet att det gĂ„r att se instĂ€llningarna för sig vore det bra! Jag kan iaf inte hitta det đ Du kan ladda hem programvara pĂ„ Line6 hemsida som gör att du bĂ„de kan skicka över ljuden via midikabel och Ă€ven se vilka instĂ€llningar som Ă€r gjorda ifall du skulle vilja det.
johlin Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Jag har patchwizard till min. Funkar för mig bĂ€ttre Ă€n soundiver. Bara plugga podens midi in\ut till datorns ut\in, vĂ€lj rĂ€tt in\utgĂ„ng i patchwizard, sen Ă€r det bara att köra. För lite presets, kolla pĂ„ http://www.geocities.com/sunsetstrip/studio/2786/pod.html, dĂ€r finns en hel del presets. SĂ€ger du vad du har för ljudkort och vilka in\utgĂ„ngar som finns i Patchwizard kan jag hjĂ€lpa dig att sĂ€ga vilken in\utgĂ„ng du ska ha. Du kan behöva en midi-gameport-adapter ocksĂ„, jag köpte min för nĂ„n hundring i en datoraffĂ€r (i brist pĂ„ musikaffĂ€rer). Lycka till đ±
Masterfabio Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Enligt eget tycke nÀr jag provat och rattat pÄ min Pod2.0 sÄ Àr en favorit Soldano toppen och den gyllene regeln...Line6 egna 4x12a: DÄ blir det fett med stompen pÄ o stÀrkaren pÄ halvdist. men men smaken Àr som baken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.