Jump to content
Annons

A Heartbeat


MarAfrem

Betyg  

13 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      5
    • 5
      1


Recommended Posts

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Oerhört behagligt. Tycker om. Är inte direkt expert på gitarr sound, men jag tycker nog det finns lite mer att önska på den fronten i det här fallet.

Bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! ..speciell röst, och bra känsla!..

Men det händer nåt skumt med ljudet, det förändras något plus ett knaster som dyker upp en bit in i låten..hmm funderade på om mina lurar börjar konstra..men lyssande om igen och igen...och knastret återkommer på samma ställen..

annars bra jobbat... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för uppmuntrande tillrop!

Kommentarerna på låten och framförandet är på något sätt mest betydelsefulla, men jag lär mig så otroligt mycket av all hjälp vad det gäller inspelning och mixning man får här!

Det klickar och låter för att jag använt funktionen "quieten" i cubase, dvs istället för att komprimera gitarren så har jag gjort om ljudbilden i editorn... men nu går det förstås inte att återställa (eller!?!?!?!).

Hursomhelst ska jag försöka göra vad jag kan för att få en bättre klang i gitarren. Rösten låter lite burkig också tycker jag.

Jag kan också föreställa mig ett större arrangemang, men jag håller det smått än så länge tror jag.

Tack igen, jag lyssnar vidare.

Svar på frågan om andra låtar:

http://www.mikaelnordin.com/mp3/Mikael_Nor...ssed_Chains.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Bussola_Brother (oregistrerad)

Helt klart min typ av sound. Försvinner rösten när du fläskar på i refrängen eller är det mina högtalare som är kassa? Vore skönt med lite stämsång i refrängen kanske?

Vill gärna höra fler alster! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt nekelt & sparsmakat..och bra framfört..och som nämmnts du har bra röst!!

men jag funderar på att döpa om mig till reverbets fiende nr:1...

vet inte om du spelade in sång & fitarr i en tagning i en enda mick..

då förstår jag om du lagt reverb över hela tagningen..

men om du har gitarren på ett spår & sången på ett annat..skulle jag önska att du tog bort all reverb på gitarren...och ha kvar det på sången..fast inte lika mycket!!

det finns en plugg som heter yamaha final master (eller något sådant)..som kan funka skit bra på sånt här typ av gitarrspel för att göra det renare & fylligare..

den borde du prova om du har gitarren på eget spår..

sedan finns det ytterliggare en mastering plug som heter izotope ozone..som har mycket mera möjligheter..så du kan vrida till rösten så du känner dig tillfreds..och hela mixen åxo förden delen...

detta är jättebra..skulle bara önska lite mer närhet i soundet!!

lycka till 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, tack för handfasta råd. Det är nog lite mycket reverb nu, men för mig var det ett enkelt sätt att få det att sitta ihop bättre (gtr & sång ligger på olika spår). Kan nog dra ner lite ändå.

Ska kolla in de där pluggarna, läste om dem och de låter bra. Än så länge kör jag bara med shareware.

Tror inte jag förstod Danny Corts kommentar riktigt 🙂

Kul att få komplimanger för sången, själv tycker man ju att det låter konstigt att höra sig själv, så där, ni vet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...