Jump to content
Annons

Samma Kaliber - Welcome to the monkey house


maxmaxmax (oregistrerad)

?  

15 röster

  1. 1. ?

    • 5
      3
    • 4
      7
    • 2
      3
    • 1
      0


Recommended Posts

maxmaxmax (oregistrerad)

LÅTNAMN: Welcome to the monkey house (intro)

ARTIST/GRUPP: Samma Kaliber

GENRE: 60psy, om ingen invänder

LÅTLÄNGD: 02:00

ALLT: Samma Kaliber

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

SIZE: 3866250 bytes

LÅTLÄNK: welcome to the monkey house

Vi byter namn varje år, och nu har det blivit dags igen. För precis ett år sedan lades MR MUFFIN ut. Nu, dags att byta bandage och ladda gevären. Vi heter nu Sound asleep.

En samlad resumé över allt som inte kommit i forumljuset mellan sommaren 04-05 finns i Samma Kaliber-arkivet

(Ursäkta bilderna, halvfärdigt)

shrlalala! Och vad tycker ni om låten, kompisar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vansinnigt och bra. Mer psycho än pop den här gången. Tack för länken till Pink Lagoon också, helt perfekt med alla Kaliber-låtarna på ett ställe. "Ice-Cream Truck" är en riktig killer som jag missat.

Och "Beatles are weak" :rolleyes: !!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Och "Beatles are weak" :rolleyes: !!

Ouff! Vår pinsammaste.

Tack för vänliga ord. 😆 Henke och jag sitter och är fnittrigt upprymda över vad det nya bandet ska syssla med. Ett nytt blad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket trevligt precis som vanligt. Snygg produktion. Blir glad av era låtar, ska bli roligt att höra vad ni kommer hitta på sen. 😎

Laddat hem alla låtarna från sidan, alla utom "where is the map", eftersom länken till den inte verkar fungera.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket trevligt precis som vanligt. Snygg produktion. Blir glad av era låtar, ska bli roligt att höra vad ni kommer hitta på sen. 😎

Laddat hem alla låtarna från sidan, alla utom "where is the map", eftersom länken till den inte verkar fungera.

Jodå, länken till "where is the map?" fungerar alldeles utmärkt! Den leder nämligen ingenstans... 🙂

(det finns ingen sådan låt, såvitt vi vet...)

Tack för allt beröm allesammans!

Nu har vi högar av oskrivna låtar att ta itu med under vårt nya täcknamn... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket trevligt precis som vanligt. Snygg produktion. Blir glad av era låtar, ska bli roligt att höra vad ni kommer hitta på sen. 🙂

Laddat hem alla låtarna från sidan, alla utom "where is the map", eftersom länken till den inte verkar fungera.

Jodå, länken till "where is the map?" fungerar alldeles utmärkt! Den leder nämligen ingenstans... 🙂

(det finns ingen sådan låt, såvitt vi vet...)

Tack för allt beröm allesammans!

Nu har vi högar av oskrivna låtar att ta itu med under vårt nya täcknamn... 🙂

Förklarar saken. Era luringar! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

påminner lite om "Dukes of Stratosphere" (xtc´s sidoproject) och lite flummigare än Beu Brummels.

Inte riktigt min musik, jag gillar 60-tal fram till ca -67 sen gick det utför... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså. Nu har jag lyssnat flera gånger i hopp om att jag skulle lära mig gilla den. Jag brukar gilla dina/era grejor, och gör jag det inte nu helt plötsligt tror du jag dissar dig bara för att du dissar mig.

Men sån är inte jag. :rolleyes: Det här är helt enkelt är FÖR flummigt för mig. Känns som en drogtripp jag inte vill uppleva. Jag hatar drogtripper. Visst växer låten lite efterhand, men inte tillräckligt för att falla mig i smaken.

I min smak var och är fortfarande Mr Muffin det bästa ni gjort. Hoppas ni hittar tillbaka till lite mindre psy-fly i er nya skepnad.

Din röst är fortfarande oslagbar.

Låten får en 3:a av mig. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Jag brukar gilla dina/era grejor, och gör jag det inte nu helt plötsligt tror du jag dissar dig bara för att du dissar mig.

Spelet går vidare 😉 Jag har funderat skitmycket på vad du skulle skriva eller om du inte skulle. haha.

Låten handlar om äckliga gubbar, stönen i början är från en pro-one. Väcker det jobbiga minnen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar gilla dina/era grejor, och gör jag det inte nu helt plötsligt tror du jag dissar dig bara för att du dissar mig.

Spelet går vidare 🙂 Jag har funderat skitmycket på vad du skulle skriva eller om du inte skulle.

Jag är smickrad att du ägnar så mycket tid att tänka på mig, men det finns en risk att du blir besviken om du väntar dig lika mycket entusiasm från mig i ditt spel.

Jag ser istället fram emot att träffas IRL den 3/9... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för vänliga ord. 😄 Henke och jag sitter och är fnittrigt upprymda över vad det nya bandet ska syssla med. Ett nytt blad!

Jag hoppas verkligen det blir musik i fortsättningen också! 😉

Monkey är en mycket värdig sista låt. Jag gillar idéen med att bara köra varje projekt en viss tid.

Jag spelade i band i slutet av nittiotalet och försökte sälja in idéen att bandet skulle fungera som ett fotbollslag i division fem. Dvs, om inte basisten kunde komma på en spelning eller ett rep så kunde man ta in någon annan, utan att det skulle bli så mycket rabalder om det. Gissa om det blev rabalder! 😉

Ingen vill känna sig utbytbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul gitarrljud tydligast från 00:45 och framåt (mickad elgurra?). Snygg mosaik i övrigt såväl effekt- som melodimässigt och jag kan knappt ana hantverksskickligheten i detta... Vid 01:40 kommer taktfast megabas in som inger löfte om en hejdundrandes refräng men det blir ingenting av detta med antiklimax som följd. Får ingen riktig struktur men det kanske heller inte är meningen? Fortsättning följer??

Edit: Ja, jäklars såg att det stod "intro" nu...

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

fick lite gammla pinkfloyd vibbar..strålande att mycket av ljuden hade sådan typisk 60-70 tals klang...snyggt jobbat!! 😉

Håller med, låter lite "Piper at the gates of dawn" speciellt stämföringen på sången och melodigitarr ljudet, men jag tycker om det, men blir glad. Inget jag orkar lyssna på en hel dag. Men kul och snyggt gjort. En 4:a av mig.

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...