Jump to content
Annons

"What U hear" i System 4/midi->audio/mixdown?

Recommended Posts

Florian Bartos (oregistrerad)
Postat

Jag har Cubase system 4 med tillhörande Cubase SL och behöver hjälp med följande:

I ett projekt jag kör, har jag ett antal midi-spår som jag kör med interna VST-pluggar. Jag vill nu att dessa ska bli audiospår.

När jag körde cakewalk tog jag helt enkelt ljudkortets "What you hear" och spelade upp de midi spår jag ville spela in och körde record på ett nytt audio-spår.

Fråga 1: hur gör jag detta i Cubase?

Fråga 2: Vilka inställningar motsvarar "What U hear" på System4?

Fråga 3: När jag gör en Audio mixdown till en ny wav-fil, så ser det ut som om datorn "spelar in", men inget hörs - varken förr eller senare. Vad behöver jag göra?

Annons
Postat

Kanske kan det här funkar: File/Export/Audio mixdown. I fönstret som dyker upp är det viktigt att du väljer vilken källa du ska göra mixdown på. Om du t ex bara vill göra mixdown på ett VST-instrument, välj då det instrumentet som källa.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.