Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej. Jag och mitt nya band letar efter ett namn som passar. Vi spelar rock i U2 stil, och jag vore tacksam över förslag 😛 Tack på förhand!

Annons
Posted

Kör U2-samplade hela låtar rakt av kryddade med lite d-drums fills och sen kallar i er "Ahaggi featuring U2", det konceptet brukar funka 😏

Guest Stinkey
Posted

Dobermann är coolt, men upptaget.

Leta i ett engelskspråkigt lexicon (om det är ett enelskt namn ni vill ha) oc hskrik ut det roligaste, bästa, coolasten bästa och se om ni kan bli överrens om nåt. 😏

Posted
Kör U2-samplade hela låtar rakt av kryddade med lite d-drums fills och sen kallar i er "Ahaggi featuring U2", det konceptet brukar funka 🙂

Haha 😛

Guest dannepop
Posted

Mitt favorit namn är Landslide, men det låter kanske lite folkrock?

Danne/

Posted

U3

..eller om man ska vara seriös tycker jag MonoPool är det bästa hittills, låter lite alternativrock sådär.

Guest Veronica
Posted

Varför inte "Rockar Fett" helt enkelt eller på samma tema "Tjock Rock"

😄

Posted

Guns n roses hade ett coverband som hette Guns Trosor....

ganska roligt om nån frågar mig...

Annars kanske det går att sno namnet på någon irländsk whisky ?

Bushmill eller göra om den till typ bushwhacker... äh vad vet jag?

Posted (edited)

Fick upp Llama Bush Experiment på den där School Of Rock-bandnamnsgeneratorn. Lät ju kul 😠

Fick upp Scorpio Black Order också...lät lite tuffare 🥰

Edited by VCO
Posted

Jag tycker att ahaggi låter bra.

Mitt fåniga förslag är från Kalle Anka : a-bodi-bodi -bodi-di bidda.

Mer seriöst så vidhåller jag att ett bra namn är mycket viktigt. Det skall inte bara spegla vad ni gör, det skall kännas bra i munnen och helst betyda något för er som är värdefullt eller viktigt. Döp inte er till "Vattnet räcker i armhålan" bara för att någon på Studioforum har sagt det. Då förlorar ni både själ och identitet, och det blir svårt att förklara för världspressen när ni slagit igenom.

Typ "Why is your name a-bodi-bodi -bodi-di bidda?

" Because egghuvud said so on the forum"

Standardtipset är. Samla bandet drick en liter sprit och brainstorma tills ni hittar det där som säger "detta är vi".

Monopool låter lite för likt Brainpool dessutom.

😆

Guest dannepop
Posted

Fler förslag:

Lurking Tanga

Cellstoff

Danne