Danabacken Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 (redigerat) đ Tjenis penis! Jag kan inte allt om combinatorn, sĂ„ jag tĂ€nkte frĂ„ga er kĂ€ra medlemmar om ni vet en sak. SĂ€g att du har ett filter i en combinator, och vill koppla om den sĂ„ att tex frecuency-ratten styrs med hjĂ€lp av rotary 1, rotary 2 eller nĂ„gon av de fyra. Tack i förhand! \Dana đł Redigerat 4 augusti 2005 av Danabacken
Piffen Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 Kila in i combinatorn. Klicka pĂ„ show programmer. Klicka pĂ„ filtret. Fram kommer, till höger, namn pĂ„ de kontroller som finns pĂ„ combinatorn. Klicka förslagsvis pĂ„ rotary, ner kommer en liten lista med saker som den kan pĂ„verka i filtret. VĂ€lj frequency. Och voila! đł Nu har kanske missat nĂ„tt. Men sĂ€g till isf. Innan nĂ„n annan gör det.. đ //smulan
Danabacken Postat 4 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 4 augusti 2005 DÀÀÀrsom!! đ Tusen tack, Smulan! đđ±
Piffen Postat 4 augusti 2005 Postat 4 augusti 2005 Lugnt. đ± Kolla Ă€ven in det dĂ€r med att du kan stĂ€lla vĂ€rden för reglar och liknande dĂ€r i programern.. Det finns alla möjliga fina möjligheter till enkla men praktiska trick i den dĂ€r möjĂ€ngen. đ T ex om du vill begrĂ€nsa frequencyrattens omfĂ„ng frĂ„n 0-127 till 64-97 sĂ„ Ă€r det lĂ€tt gjort, sĂ„ kan du slippa en massa onödigheter. Lite som Ă„ Ă€ndra pitchbend range liksom. đ //smulan
pXp Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 T ex om du vill begrĂ€nsa frequencyrattens omfĂ„ng frĂ„n 0-127 till 64-97 sĂ„ Ă€r det lĂ€tt gjort, sĂ„ kan du slippa en massa onödigheter. Lite som Ă„ Ă€ndra pitchbend range liksom. đ Det hĂ€r Ă€r ju pinsamt vĂ€rre! Just den funktionen fĂ„r jag inte att funka... det gĂ„r ju inte att skriva in Min och Max vĂ€rden *sur* Det gĂ„r sĂ€kert att lĂ€sa sig till i nĂ„gon manual, men om nĂ„gon vet pĂ„ rak arm hur man gör vore jag tacksam. //peAk
mornel Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Man skriver inte in vÀrdena; hÄll in musknappen pÄ ett av dem och dra sÄ ska du se att de Àndrar sig.
pXp Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Man skriver inte in vÀrdena; hÄll in musknappen pÄ ett av dem och dra sÄ ska du se att de Àndrar sig. *bankar huvudet i tangentbordet* SÄklart! Fast kanske inte det mest logiska GUI man sett. Tack för hjÀlpen! //peAk
Pluffo Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Kan man inte programera Mod Wheelet i Combinatorn??? đ Jag hittar ingen instĂ€llning för det...
Linus Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Modulationshjulet i Combinatorn styr modulationshjulen pÄ syntarna/samplers inuti Combin.
Pluffo Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Modulationshjulet i Combinatorn styr modulationshjulen pÄ syntarna/samplers inuti Combin. Jo...det har jag upptÀckt...Men dÄ vet jag att det inte Àr programerbart.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.