Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

😆 Tjenis penis! Jag kan inte allt om combinatorn, så jag tänkte fråga er kära medlemmar om ni vet en sak. Säg att du har ett filter i en combinator, och vill koppla om den så att tex frecuency-ratten styrs med hjälp av rotary 1, rotary 2 eller någon av de fyra.

Tack i förhand! \Dana 😳

Edited by Danabacken
Annons
Posted

Kila in i combinatorn.

Klicka på show programmer.

Klicka på filtret. Fram kommer, till höger, namn på de kontroller som finns på combinatorn.

Klicka förslagsvis på rotary, ner kommer en liten lista med saker som den kan påverka i filtret. Välj frequency. Och voila!

😳

Nu har kanske missat nått. Men säg till isf. Innan nån annan gör det.. 😆

//smulan

Posted

Lugnt. 😱

Kolla även in det där med att du kan ställa värden för reglar och liknande där i programern.. Det finns alla möjliga fina möjligheter till enkla men praktiska trick i den där möjängen. 🙂

T ex om du vill begränsa frequencyrattens omfång från 0-127 till 64-97 så är det lätt gjort, så kan du slippa en massa onödigheter. Lite som å ändra pitchbend range liksom. 😉

//smulan

• 1 month later...
Posted
T ex om du vill begränsa frequencyrattens omfång från 0-127 till 64-97 så är det lätt gjort, så kan du slippa en massa onödigheter. Lite som å ändra pitchbend range liksom. 😆

Det här är ju pinsamt värre! Just den funktionen får jag inte att funka... det går ju inte att skriva in Min och Max värden *sur*

Det går säkert att läsa sig till i någon manual, men om någon vet på rak arm hur man gör vore jag tacksam.

//peAk

Posted

Man skriver inte in värdena; håll in musknappen på ett av dem och dra så ska du se att de ändrar sig.

Posted
Man skriver inte in värdena; håll in musknappen på ett av dem och dra så ska du se att de ändrar sig.

*bankar huvudet i tangentbordet*

Såklart! Fast kanske inte det mest logiska GUI man sett.

Tack för hjälpen!

//peAk

Posted

Modulationshjulet i Combinatorn styr modulationshjulen på syntarna/samplers inuti Combin.

Posted
Modulationshjulet i Combinatorn styr modulationshjulen på syntarna/samplers inuti Combin.

Jo...det har jag upptäckt...Men då vet jag att det inte är programerbart.