Jump to content
Annons

Plush Sweden - Knock You!


Betyg  

13 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      5
    • 5
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN: Knock You!

ARTIST/GRUPP: Plush Sweden

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 2.14

KOMPOSITÖR: Nson, Gson

PRODUCENT: Plush David

MEDVERKANDE: Nson, Gson, Hson, Holm

INSPELNINGSÅR: 2003

FORMAT: mp3 192kHz

STORLEK: 3.08

LÅTLÄNK:

Plush - Knock You!

En nygammal melodi från vår rockorkester Plush Sweden. Ett först inlägg från oss och alltid kul att höra vad andra tycker. Framförallt vad som kan göras bättre i produktion/arrangemang. Efter ett tag hör man varken ut eller in där man sitter på sin kammare och mixar, trixar och fixar.

Hörs gott folk!

/Plush David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte min musik men gav en fyra för att det lät proffsigt proddat!

Kanske hårdare/skitigare trummor, speciellt virvel. Hela låten skulle kunna bli lite skitigare.

Vore coolt om gitarrsolot hade mer dist och låg lite högre så gitarren spränger ut mitt framför ansiktet... eller nåt.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är my kind of music 🙂

Bra låt, snyggt framförd och snyggt proddat!

Desutom lite läckra brakes och häftigt slut.

Jag gillar detta. 😛

Kan väl efter några lyssningar tycka att det är nästan lite V Ä L snyggt och rent.

Om det vore julafton idag skulle jag ha önskat mig en lite fetare gitarr, men det är ju inte jul varje dag 😳

Hoppas verkligen få höra mer!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena guys!

Tack för lyssningen och kommentarerna! Håller faktiskt med er alla mer eller mindre. Det är klippt den del i låten och jag är imponerad att vissa märkte det (Mange...), dock kändes det inte som det märktes så mycket så vi orkade göra om.

Vad gäller hastigheten kom den till av en ren slump, körde en trumloop i Acid som exporterades till wav och användes som trumbas då resten av instrumenten sattes. Den blev snabbare än det var tänkt. Men What the.. vi tycket det svängde. Problemet var (...men säg det inte till nån...) att vi fick spela in melodislingan i flera tagningar (en per sträng) för att få rent ljud när det gick snabbt. Jaja, så kan det vara.

Skitigare och tyngre ska det bli! Är inspelat med allas vårt hatkärleksobjekt (PODxt). Näste gång blir det den nya Engl'n som får visa vad den går för.

En extra stjärna till nån som kan höra referenser i låtarna!! Finns det nåt hemmaband som inte svarae "öööh....öhhh....öööh" på frågan "Vad låter ni som?".

Tack å hej!

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Compressorn trycker in mina tumhinnor 🙂

Speciellt på markeringarna.

Annars är väl detta det närmaste proffesionell inspelning man kan komma. 😛

Hehe......ööhhhhh vadå referenser.

Skit i hastigheten den är go som den är. Hammarn får bita sig i läppen och

banga med 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...