Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jo, det är såhär att jag har en micsladd på 3 meter, men jag har räknat ut att om den var lite drygt en meter längre skulle den räcka in i garderoben. Jag kan då alltsåköpa en 10 meters micsladd i den lokala butiken för 200:-, men jag funderar på ifall det går felfritt att koppla ihop två mickablar, så att jag bara behöver köpa 1,5 meter för 50:- och attacha till den andra. Eller får man något lustigt problem som bara jag får då??? 🙂 *bäst att fråga*

Annons
Posted

Hmm, min 3m-kabel brusar i alla fall inte, och om jag köper en 1,5m av samma märke, då borde de väll inte vara olika lödda?

Posted

Fler kontakter innebär större risk för glappkontakt...

Jag skulle personligen köpa en lagom lång kabel i stället för att förlänga.

Mellan 3m och 10m finns det ett par andra standardlängder som du borde kunna få tag på enkelt; 6.1m och 7.6m (känns väl som lagom standard... - men 3m är 10ft, 6.1m är 20ft och 7.6m är 25ft - så någon sorts logik finns det, trots allt... 😆 ). Det är ju onödigt att ha en 10m lång kabel som bara kommer att rullas ihop för att den är för lång...

Eller varför inte löda ihop i precis rätt längd själv - eller det är kanske överkurs...?

Om man köper en mickabel så är den alltid korrekt lödd - annars är det inte en mickabel, så det borde inte vara någon risk att förlänga annars, men jag skulle inte göra det i alla fall.