Jump to content
Annons

Bra eller dålig  

38 röster

  1. 1. Bra eller dålig

    • Hit
      10
    • Funkar
      11
    • Ok
      4
    • Rutten
      2
    • Helt värdelös
      1


Recommended Posts

Annons

Ojaa.. Det lät riktigt kommersiellt ju.. Bra mix och sound över huvud taget.. Skönt krispigt ljud sångrösten.

Proffsigt till tusen... Den fick nästa högsta betyg av mig och jag ska förklara varför när jag lyssnat klart.. Mm..

Jo för att få hit-status så är det en aning mycket effektsökeri i låten.. svårt att hänga med.. Mycket olika sound och effekter och jag hittar ingen slinga att vissla efter.. Hmm

Jag brukar säga att alla låtar man kan göra en entoning ringsignal av till sin mobil har hitpotential.. Vet inte inte riktigt riktigt vad det är jag ska nynna på så att säga. 😉

Men överlag proffsigt ljud, välmixat och välmastrat. Samt en eloge till Veronica för sin fantastiska röst 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det är lite plottrigt, men i övrigt så är mixen fullt gångbar. Låten är snygg och bra, men fastnar inte som ett klister om det är det som eftersträvats. Stor tumme upp här! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Hmm. Väldigt snyggt! Ska först och främst säga att jag gillar låten väldigt mycket.

Men det är lite som hegobald säger. Alla låtar som man kan göra monofona ringsignaler av har hitpotential. Detta är ju dock inte alls nödvändigt. När jag var yngre hade jag ringsignaler som man inte hade någon aning om vilken låt dom skulle spegla. Fan jag svammlar nu! 😠

Tycker det är en bra låt som är bra producerad. Men det är lite för mycket av allting. Kan tyvärr inte komma med något mer konkret. Men den bör bantas ner lite.

God lycka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Produktionen är cool! Men jag tror inte att det skulle bli en radiohit, om det är det du frågar om. Det blir inte en omedelbar fot-stampar-i-takt-känsla. Men det är min personliga åsikt! 😠

Soft albumlåt! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Produktionen är klockren! Rösten är väldigt ren och hon sjunger väldigt inlevelsefullt. Jag är ett stort fan av denna typ av musik, och jag vet av mina erfarenheter inom radiobranschen att detta skulle funka fint! Det är definitivt en MTV låt. Just nu har jag ingen direkt kritik, förutom att jag tycker att det skulle vara en manlig stämma i kören.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet av mina erfarenheter inom radiobranschen att detta skulle funka fint! Det är definitivt en MTV låt.

Är de "auktoritära" åsikterna de rätta? 😏

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

oj, tack så mkt för alla komentarer!

För mig så är den här låten jätte bantad jämfört med mina andra alster.. Så skulle jag ta bort mer så skulle det inte kännas som en hel låt för mig =)

Hit o hit, vi vill göra bra musik som folk gillar, och om det blir en hit så blir vi jätte glada. Men vi gör inte låtarna endast i syftet att skapa hits..

Tack igen o hoppas att fler komenterar.

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

"Jag vill gärna ha tips på hur jag kan förbättra produktionen och mixen typ...."

Haha, vilket hån mot oss glada amatörer :rolleyes:

I mitt tycke finns inte mycket att gnälla på. Grymt bra, man blir ju avundsjuk ...

Det enda jag själv skulle ändrat på, om jag hade haft möjlighet, är att byta

ut Virtual-gitarristen mot "äkta vara", om inte annat för ökat sväng och originalitet.

Men detta är ju bara en lien detalj.

Som sagt imponerande bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag vill gärna ha tips på hur jag kan förbättra produktionen och mixen typ...."

Haha, vilket hån mot oss glada amatörer :rolleyes:

I mitt tycke finns inte mycket att gnälla på. Grymt bra, man blir ju avundsjuk ...

Det enda jag själv skulle ändrat på, om jag hade haft möjlighet, är att byta

ut Virtual-gitarristen mot "äkta vara", om inte annat för ökat sväng och originalitet.

Men detta är ju bara en lien detalj.

Som sagt imponerande bra.

tack så mkt!

Jag skulle gärna vilja ha riktiga gitarrer jag me. Men tyvärr sitter jag i mitt sovrum o gör allt och har inte råd att köpa ljudkort, mic osv...

Men om det skulle bli nått av låten så får man väl hyra studio o spela in eller nått...

tack igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Medryckande, bra produktion. Rösten når dock inte riktigt fram för att bli en "5". Jag tror ni strävar efter en effektiv / stram / tajt / perfekt produktion, men någonstans blir det på bekostnad av rösten och det låter osexigt. Hon skulle också kunna sjunga med betydligt större inlevelse - rösten är lite för "rätt" just nu. Men som sagt för att bli en "5".

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Rockypop! en 4 blir jag mer än nöjd me!

Stram/tajt/perfekt produktion är precis vad jag är ute efter =)

Fast jag tycker att hon sjunger med bra inlevelse. Är väl en smaksak.

Tack för att du tog dig tid att lyssna o svara!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gör rätt i att göra musik på det sättet Du själv tycker om, sånt återspeglas

när folk lyssnar och det känns ärligt! Detta är ingen musikstil jag lyssnar på i vanliga fall och får heller inga direkta rysningar av den, inte förrän jag kommer till ca 02.35. Då blir det väldigt bra, och det håller låten ut! Jag tycker det är oerhört kompetent, smakfullt och läckert gjort. Men slutet är kass. 😄

Detta är en låt man måste höra på många gånger innan man greppar den.

Det är jag van vid sedan förr, och sådana låtar bruka vinna! Inne på 4:e lyssningen nu! Bra sångerska med, påminner mycket om Robyn.

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gör rätt i att göra musik på det sättet Du själv tycker om, sånt återspeglas

när folk lyssnar och det känns ärligt! Detta är ingen musikstil jag lyssnar på i vanliga fall och får heller inga direkta rysningar av den, inte förrän jag kommer till ca 02.35. Då blir det väldigt bra, och det håller låten ut! Jag tycker det är oerhört kompetent, smakfullt och läckert gjort. Men slutet är kass. 😄

Detta är en låt man måste höra på många gånger innan man greppar den.

Det är jag van vid sedan förr, och sådana låtar bruka vinna! Inne på 4:e lyssningen nu! Bra sångerska med, påminner mycket om Robyn.

Nad

Jag känner faktiskt också att det är en låt som man måste höra ett par gånger innan man gillar den riktigt...

Slutet är sjuuukt cheezy jag vet 😄 , hehe, men det är sött o det funkar... jag vet inte vad jag ska göra annars... man kan iofs kanske göra det lite coolare, men nått annat ljud o ett annat ackord...

Tack för att du lyssna o gav ett nice svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

har ju hört dina produktioner innan och har aldrig blivit besviken. Men storheter är ändå Veronicas otroliga röst. DDAMN!!!

Hennes låt på Hands EP tillsammans med AEGIZ damn! så jävla hett!

Med denna låt får jag samma känsla som på robyn nya skiva fast med renare sång. Måste säga att det finns ju ingenting att klaga på mer än att det oftast kommer för lite låtar från er båda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej tycker att det låter rätt skönt men du borde inte stoppa in allt du hittar i en och samma låt. Snygga ideér men d låter som du vill för mycket med produktionen så du tappar låten.Prova använda dig av typ 2 el 3 teman i produktionen och låt rösten driva låten, istället för simpla produktionsknep.

Link to comment
Dela på andra sajter

kjelle05 (oregistrerad)

Jag tycker låten har imponerande arr, skönt sound och sångerskan är mycket bra.

Jag saknar dock en hook, man sitter liksom och väntar på en refräng som aldring kommer.

För övrigt håller jag med Timmie. Det kan vara rätt störande med folk som säger "jag som kan branschen tycker att du ska göra så här".

Alla åsikter om en låt är personliga oavsett om de yttras av en svetsare eller en musikproducent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar helt klart kommersiellt...låter som Sugarbabes med lite Robyn inslag i sången...Inte min kopp te men för rix fm är det nog tekanna! 😳 I övrigt är ljudet kristallklart med sköna beats!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag ställer mig bara till skaran som tycker det låter riktigt bra. Är dock lika emot Virtual Guitarist som de andra i den här tråden 😳

nån gitarrist med en Pod borde du ju känna som kan lira om det? 😆

Men kalasgrym radiodänga helt klart!

EDIT: måste fråga vad du använt för plugg till basen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rock n roll (oregistrerad)
Tack!

Vi hyrde en studio för att spela in sången..

Och det är trilogy som står för basen med en Vintage Varmer för lite extra mys 😄

Tja..

Trummorna låter Overkliga, SYNTIGA, plast...

Gitarrerna låter synt oxå he he...

Sångerskan låter bra.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Vi hyrde en studio för att spela in sången..

Och det är trilogy som står för basen med en Vintage Varmer för lite extra mys 😄

Tja..

Trummorna låter Overkliga, SYNTIGA, plast...

Gitarrerna låter synt oxå he he...

Sångerskan låter bra.

😉

Ja trummora är inte alls menade att låta riktiga, dom har precis det soundet jag är ute efter.

Gitarrerna håller jag verkligen med om, men jag har som sagt ingen möjlighet att spela in gitarr just nu, så det får duga tills vidare

Link to comment
Dela på andra sajter

Rock n roll (oregistrerad)
Tack!

Vi hyrde en studio för att spela in sången..

Och det är trilogy som står för basen med en Vintage Varmer för lite extra mys 😛

Tja..

Trummorna låter Overkliga, SYNTIGA, plast...

Gitarrerna låter synt oxå he he...

Sångerskan låter bra.

😉

Ja trummora är inte alls menade att låta riktiga, dom har precis det soundet jag är ute efter.

Gitarrerna håller jag verkligen med om, men jag har som sagt ingen möjlighet att spela in gitarr just nu, så det får duga tills vidare

😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Vi hyrde en studio för att spela in sången..

Och det är trilogy som står för basen med en Vintage Varmer för lite extra mys 😄

Tja..

Trummorna låter Overkliga, SYNTIGA, plast...

Gitarrerna låter synt oxå he he...

Sångerskan låter bra.

😄

Ja trummora är inte alls menade att låta riktiga, dom har precis det soundet jag är ute efter.

Gitarrerna håller jag verkligen med om, men jag har som sagt ingen möjlighet att spela in gitarr just nu, så det får duga tills vidare

😄😄

självklart

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst snyggt mixat från början till slut. Du verkar ha kontroll över din produktion. Du har använt dig av mycket olika ljud som fyller ut och gör en bredare produktion och samtidigt lyckats hålla volym nivåerna jämt, inget som överöstar eller sticker ut för mkt. Det ger ett starkt intryck av en proffsig produktion. Bra! Trummorna är rätt enkla men jag gillar takten du lyckats framhäva, det blir bra flyt. För att övergå till gitarrerna. Det är lite trist när man använt Virtual Guitarist själv mycket, att man känner igen det kompakta "data" ljudet. Men jag ser det inte som ett stort minus då jag använder det själv en hel del. 😱 Som tidigare sagt i denna tråd så gör sångerskan ett grymt jobb, hon som lyfter låten till något speciellt. Hon har en ren och fin röst med skön, sexig- kaxighet skulle jag vilja säga. Plus att den är grymt snyggt mixad, skön kompressor.

Första refrängen känns lite stel, känns snarare som en brygga än refr. Du skulle fått lite mer tryck i den. För när det faller tillbaka till vers två så känns det tunt. Förövrigt så gillar jag det lugnare sticket i slutet kraftigt, poppigt värre men låten behöver det. Snyggt! Hon har sån inlevelse genom det. Klart en av mina favorit delar.

Sen känns det väldigt lamt i slutet då du gör ett sånt klassiskt break för att sen dunka igång sista refräng. Den får inte det tryck i slutet som man är van vid att få efter ett sånt break. Där faller det lite tycker jag. Ifall du inte vill ha mer tryck/kraft i det kanske du bara skulle gjort någon snabb och snygg fade där.

Ekot som sedan ligger vid 2:02 på själva produktionen, som går in i det lugnare sticket känns lite i otakt, det går för snabbt. Rösten flyter in snyggt men inte ekot på produktionen som sagt.

Sist men inte minst texten och uttal. Hon har ett grymt snyggt uttal och texten är bra! Jag får en känsla av pink rent text mässigt, men det är positivt. Det känns trovärdigt när hon sjunger och hon har bra inlevelse. Sen har hela låten en känsla som får en att relatera till Robyns nya skiva. Grymt!

Skulle gärna vilja höra mera av det här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...