Jump to content
Annons

80-tal på SVT2


Kricke (oregistrerad)

Recommended Posts

Kricke (oregistrerad)

21:15 - 80-talsnatt

Den tolv timmar långa 80-talsnatten fylls med det största och glamorösaste, pråligaste och glittrigaste. En odyssé över musikens åttiotal med Prince, Depeche Mode, Madonna, U2, och Duran Duran. Vi gräver djupt i SVTs arkiv och hittar de viktigaste händelserna och de kultigaste live-framträdandena med klipp från bl a Jacobs stege, Måndagsbörsen och nyhetsprogrammen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Min brorsa var en klonad Martin Gore när han var runt 17... En del folks i Köpenhamn ville "ta på honom" o.s.v., så likt var han. Du fattar...

Visst var och är DM bra. David Gahan, en av de bästa sångarna inom populärmusiken. Var med brorsan på en konsert med dem sent 80-tal.

Lyckat! Sedan råkade vi stöta på dem när de skulle köra iväg med limousinen.

Vi "råkade" befinna oss vid utgången.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst med 80-talskvällen var alla sjuka klipp. Hade gärna sett mer sånt. Det är ju helt underbart när t ex Staffan Schmidt intervjuar Adam Ant (eller Adam Myra som Staffan säger) och ber honom visa upp sin broderade myra; "show everything!" 😠 Eller när Susanne Olsson intervjuar Paul Weller; "In Swedish The Jam means sylt, jelly, but that is not really what you mean with the name, is it?"

"No"

För övrigt många klipp direkt från 100 höjdare, men det gör inget. Kul!

Kul också att se Peter LeMarc sjunga Flashdance 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Att se å hör Peter LeMarc sjunga Flashdance va riktigt skrattretande. Men jag fick åter upp ögonen för Nina Hagen igen. Det var en väldigt kort snutt med henne sjunga Ziggy Stardust. Underbart...

Link to comment
Dela på andra sajter

Depeche Mode 101 - ja vad säger man?

Såg dem i Gbg på denna turné - Music for the masses, tror det var hösten -87. Var 13 år och åkte med min kompis, min pappa och hans pappa. Jag minns min far såg ganska förvånad ut när förbandet började spela - Nitzer Ebb 😄😠🙁

När sedan Pimpf började spela och lyset släcktes ned var det orgasm. Sen startade Behind the Wheel samtidigt som scendraperierna föll ned. Fy faaan vad underbart 😄😄😄

Har sett dem ett par ggr sedan dess men ingen musikupplevelse sedan dess blir ju som denna gång 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det gjordes bra låtar trots allt under 80-talet.

Man förväxlar detta dock med att det ofta lät otroligt dåligt om inspelningarna.

Många som klagar på 80-talet men jag tyckte det var bra - utom modet.

Kul program.

Men missade dom inte Alphaville? Dom blev ju skitstora ett tag.

Simple minds, Ultravox, Kraftwerk och några till borde ha varit med...

Depeche Mode? - grymt bra!

Queen - vilken podus när hela publiken klappade korrekt med Radio GaGa trots att det var en gala med många andra band.

Thimmie - ingen fara att du missade programmet, jag har allt på video om du är intresserad.

Men då måste du ta en bastu med mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jackson-dokumentären var ju jävligt fin, synd att man var tvungen att gå upp klockan halv sju på morgon för att se det hela bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...