Jump to content
Annons

En liten presentation då..


Drik

Recommended Posts

Tjena!

Jag heter Fredrik Johansson, 27 år och bosatt i lilla Borås.

Har pysslat mycket musik i form av tracker musik på amigan och sedan hoppade jag över till reason och slutligen cubase som jag använder idag.

I mitt vardagliga liv jobbar jag på reklambyrån Born där jag jobbar med film/musik/flash hemsidor/multimedia.

Min passion är melodisk trance men har även sysslat med en massa andra typer av stilar som t ex. chillout/ambient/electro-orkester.

Jag införskaffade en massa hårdvarusynthar och utrustning nyligen och har nu startat gruppen e:mortal som än så länge består av mig samt Vicky Fee, en engelsk sångerska.

Just nu jobbas det som fasen med att fixa ihop första demoskivan 😱

Japp det var väl det då 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Plus att det finns mer kreativa möjligheter med Cubase.

Intressant åsikt. Care to elaborate?

Reason-anhängarna brukar hävda motsatsen. Och vi Cubase-anhängare verkar inte ha nån aning. 😛

Men på hur vis utesluter Virus C och Nordlead 3 att använda Reason? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hmm..

Det blir en lång lista hehe 🙂

Jo, det som gör Reason grymt är ju bland annat syntharna, grymt roligt att leka med, men ljudet som kommer från mina hårdvaru synthar är som att jämföra dag och natt.

Jag kan inte koppla ut midi från reason till syntharna och sedan spela in det jag spelar. och även fast jag kan köra reason jämsides med cubase så föredrar jag att använda syntharna och spela in det allt eftersom det spar på min dators resurser och om jag ska vara ärlig, det är grymt smidigt att jobba på detta sätt 🙂

Sedan kör jag ett powercore kort, vilket inte kan användas i reason. Grymt bra grejer, läs mer om det här: http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=5532&artno=73673

Det får mitt sound att bli snäppet ännu bättre (mastering pluggen är helt kanon!!)

plus spar på min dators resurser och gör miljön stabilare 🙂

Sedan har jag mic samt gitarr med effektdosa som jag fått nyligen som jag kan laborera med i Cubase.

Sedan finns det bättre samplingsmöjligheter till Cubase i form av Kontakt, Stylus RMX, Boesendorfer piano mm.

Och om man får sång till låtarna är det smidigt att jobba med musiken och ljudet samtidigt, och audio warp är ju helt grymt för detta i cubase sx 3 🙂

Jag körde Reason i typ 1 år. Jag lyckades inte få ett proffsig sound från det programmet.

Leta gärna i demo sektionen och bedöm själv 🙂

(eller om ni tycker "ork!!" vid ordet leta kan ni gå in här. 😉 )

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...