Jump to content
Annons

Demoinspelningar


Cloudsurfer

Recommended Posts

Annons

Jag har nämnt det flera ggr tidigare...

För mig funkar det inte heller. På den här sajten... Överallt annars funkar det klockrent.

Har testat olika inställningar med brandväggar och andra prylar.

Nån sorts inställning är det så klart, men att man ska byta spelare, byta browser eller slå av brandväggar och liknande för att det inte funkar just här är kasst!

Gör om koden för jesu namn!! Det går inte ens att högerklicka och "Spara som"...

Men jag har gett upp, ingen verkar bry sig, så det enda råd jag vill ge är: Lägg upp låten någon annanstans och länka därifrån, annars tappar ni många som vill lyssna...

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid trist när saker inte fungerar men eftersom de flesta får det att fungera utan problem så är det nog hos "er" felet sitter.

Hehe.... Menar du allvar?

Så du menar att om de flesta(tex 51%) får det att funka ska de övriga(vi är nog inte så få) börja tjorva med brandväggar och annat? (Nä, det är inte brandväggen heller.)

Jag antar att de som har problem inte har det problemet NÅGON ANNANSTANS som jag?

Givetvis är det någon inställning som vi har annorlunda än för de som det funkar för, men någonstans i koden finns något som inte de övriga 287 miljonerna musiksajter på nätet har...

Hade jag fått det här problemet på fler ställen hade jag så klart varit tvungen att tänka om, men jag hävdar att det inte är testat nog mycket från olika datorer med olika inställningar, då hade man säkert själva råkat på samma fel.

Det är mycket enkelt att testa att lägga mp3:orna som direktlänk, men nu har de en "mellansida" som det går igenom, där finns nåt skumt...

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid trist när saker inte fungerar men eftersom de flesta får det att fungera utan problem så är det nog hos "er" felet sitter.

Hehe.... Menar du allvar?

Så du menar att om de flesta(tex 51%) får det att funka ska de övriga(vi är nog inte så få) börja tjorva med brandväggar och annat? (Nä, det är inte brandväggen heller.)

Jag antar att de som har problem inte har det problemet NÅGON ANNANSTANS som jag?

Givetvis är det någon inställning som vi har annorlunda än för de som det funkar för, men någonstans i koden finns något som inte de övriga 287 miljonerna musiksajter på nätet har...

Hade jag fått det här problemet på fler ställen hade jag så klart varit tvungen att tänka om, men jag hävdar att det inte är testat nog mycket från olika datorer med olika inställningar, då hade man säkert själva råkat på samma fel.

Det är mycket enkelt att testa att lägga mp3:orna som direktlänk, men nu har de en "mellansida" som det går igenom, där finns nåt skumt...

Jag är 100% allvarlig!

...men jag tror inte att det handlor om 51% som får det att fungera och 49% som det inte fungerar för.

Jag menade absolut inte att uppröra någon! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid trist när saker inte fungerar men eftersom de flesta får det att fungera utan problem så är det nog hos "er" felet sitter.

Hehe.... Menar du allvar?

Så du menar att om de flesta(tex 51%) får det att funka ska de övriga(vi är nog inte så få) börja tjorva med brandväggar och annat? (Nä, det är inte brandväggen heller.)

Jag antar att de som har problem inte har det problemet NÅGON ANNANSTANS som jag?

Givetvis är det någon inställning som vi har annorlunda än för de som det funkar för, men någonstans i koden finns något som inte de övriga 287 miljonerna musiksajter på nätet har...

Hade jag fått det här problemet på fler ställen hade jag så klart varit tvungen att tänka om, men jag hävdar att det inte är testat nog mycket från olika datorer med olika inställningar, då hade man säkert själva råkat på samma fel.

Det är mycket enkelt att testa att lägga mp3:orna som direktlänk, men nu har de en "mellansida" som det går igenom, där finns nåt skumt...

Jag är 100% allvarlig!

...men jag tror inte att det handlor om 51% som får det att fungera och 49% som det inte fungerar för.

Jag menade absolut inte att uppröra någon! 😛

Nä, jag är inte upprörd...

Det funkar säkert för de allra flesta, men jag menar att vi är ett hyfsat antal som klagat på detta i olika trådar så det handlar inte heller om 2-3 stycken heller.

jag tycker inte man ska säga "nä fan, ni är så få, ni har säkert fel i era inställningar... Vi skiter väl i er..."

Dert hjälper kanske om jag formaterar om datorn, eller byter spelare, eller byter operativsystem, eller browser...

Men måste jag göra det när jag och de andra inte har det här problemet annars? Någonstans?

Jag använer Windows XP, Windows MediaPlayer och Internet Explorer just för att de grejerna funkar med alla program, på alla sajter osv... Det har de gjort också. Tills nu... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu lagt en gallup på ämnet. Det ska godkännas innan det publiceras men då får vi kanske en antydan om hur stort problemet är... Och kanske uppmärksammar även Olsberg & co det också??

Jag har restartat datorn, prövat massor olika media-spelare, bytt webbläsare, ringt SOS etc etc... MEN trots det funkar det ändå inte

Vad ska jag göra?

/ En mkt nedstämd Viktor

Var inte ledsen, det är inte ditt fel... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån sorts inställning är det så klart, men att man ska byta spelare, byta browser eller slå av brandväggar och liknande för att det inte funkar just här är kasst!

Håller med fullständigt, varför krångla till det? Det går ju att fixa så att alla kan lyssna, så vad är problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag inte varit med om liknande mysko... 🙁 Om jag har brandväggen inaktiverad kan jag oftast spela låtarna direkt WinMP. Skulle jag glömma bort att inaktivera letar MP efter filen hela tiden och går inte att stänga av ordentligt! Får stänga av den i aktivitetshanteraren och ibland hjälper inte det när jag sen börjar om... Toppenforum men snälla Olsberg & co, ta tag i detta nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag inte varit med om liknande mysko... 🙁 Om jag har brandväggen inaktiverad kan jag oftast spela låtarna direkt WinMP. Skulle jag glömma bort att inaktivera letar MP efter filen hela tiden och går inte att stänga av ordentligt! Får stänga av den i aktivitetshanteraren och ibland hjälper inte det när jag sen börjar om... Toppenforum men snälla Olsberg & co, ta tag i detta nu!

Eller ta bort funktionen helt tills den fungerar för alla ... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är medvetna om problemet och jobbar på en uppdatering av hela forumet. Dock hinner jag inte med detta på ett tag så jag ber alla som störs av det att ha överseende någon dryg månad till (uppskattningsvis). Som nämnts i en annan tråd, verkar Norton Internet Security vara den gemensamma faktorn som strular till det - för den som vill veta under tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...