Jump to content
Annons

Fan vad coolt.


Alex123

Recommended Posts

Tjena Hejsan!

Kolla vad jag hitta i nätet. Gripmaster

Passar perfekt för mig eftersom jag är nybörjare på gitarr..

vet någon här vart man kan köpa dom hära? helst i sverige.

Dom ända musik butikerna jag känner till är Jam och dom har inte, Musik Börsen har inte och Musik centralen har inte.

MERCI!

/MVH ALEX

Redigerat av Alex123
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kommer ihåg att endel jazz och metal-gitarrister satt med sådanadär under lektionerna när jag gick i plugget. Vet inte om det gjorde varken till eller från. Tror deras konstanta spelande under rasterna hade större inverkan isåfall.

Vad jag skulle behöva är nog något för att träna handleden istället. I endel låtar där jag plockar väldigt mycket så får jag så ont framåt slutet så jag knappt fixar spela. Lär ju få musarm (gitarrarm?) snart om jag inte gör något åt det.

En gyroboll kanske? Funkar de?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan förstöra sig ordentligt med sådana grejer.

Att köra gripmaster tills man får mjölksyra och sedan spela slutar bara med muskelinflamationer. Vill ni träna styrka i fingrar/hanled för att tex förebygga skador så gå till en sjukgymnast först. Berätta om vad och varför.

Då får ni garanterat korrekt hjälp.

Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en sån. Köptes på Estrad på Folkungagatan alldeles nyligen. Lite rolig sak, men jag undrar om den fungerar. Jag har väldigt svaga händer och efter ett tag märkte jag att vissa av de där knapparna blev lättare att trycka ner. Men gitarrspelet förändrades inte ett skit för det! 😉

Edit: Just det, lite ont fick jag faktiskt också ibland, så frågan är om det är så himla nyttigt.

Redigerat av Ravioli
Link to comment
Dela på andra sajter