Jump to content
Annons

Volvo 245


Recommended Posts

Här är min första demo jag gjort åt någn annan, mot betalning. David har skrivit text och melodi, samt sjungit in den. I övrigt står jag för arrangemang och de olika instrumenten.

Inspelningsatiraljer: Cubase SX2, trummor (Edirol - Hyper Canvas), cymbaler (Reason - factory bank), hammond (NI - B4), pad (Novation - V-station), linad elgitarr och elbas samt sång (Studio Project B1).

LÅTNAMN: Volvo 245

ARTIST/GRUPP: David

GENRE: Blues-rock?

LÅTLÄNGD: 3.34

KOMPOSITÖR: David

PRODUCENT: Swell

EV. MEDVERKANDE:David: sång, Swell: instrument

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 (196)

STORLEK: 4,92 megabyte

STATUS: demo i mixen

LÅTLÄNK: Volvo 245 (Crash mix)

Jag är tacksam för kommentarer av olika slag, men särskilt behöver jag tips på hur jag skapar mer rymd i soundet. Jag tycker själv att soundet blir för platt och påträngande.

Tack på förhand!

/Swell

Redigerat av Swell
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ditt svengelska uttal måste du fixa. I mina öron så landar inte låten alls med den sången. Annars tja..ok! :rolleyes:

Det är ju inte han som sjunger :rolleyes:

jag tycker du har rätt tufft sound i gitarrerna, vad är det för förstärkare? Jag vet inte om du ska ha så mycket rymd i mixen tycker den passar bra rätt torr för du har ju bra stereobild och sådär annars kan du ju testa att jobba med lite reverb på gurorna och sången kanske?

tycker du ska höja virveln föresten!

Link to comment
Dela på andra sajter

fan...jag jobbar mwed en låt om 242...anklagas jag för stöld sen? 🙂

Ta´det lugnt - som med Star Wars...de första delarna kommer sist. Du får ta förhistorien om hur 245:an var innan den blev ond ( 😉 )...

Link to comment
Dela på andra sajter

En cool billåt! 😱

Men musiken är otight och låter sketmycket GM... Sångaren är väl sådär... Men det är inte lätt att få det låta proffsigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen är inte så bra. Trummorna är odistingta och för långt bak i ljudbilden. Jag skulle slänga på mycket kompressor och försöka eq:a dem så att de blir lite fetare. Programeringen är inte så kul heller. T e x låter alla cymbalerna exakt lika mycket.

Gitarrerna lite för långt fram i ljudbilden. Basen otydlig och lite grumlig.

Synljudet låter bara grötigt och bidrar till att arrangemanget blir underligt. Skulle välja ett vassare mer tydligt ljud och låta det hitta sin plats i mixen, eller skippa syntarna helt och gå på gitarrbaserat.

Reverbet bör vara torrt och likadant på alla intsrumenten.

Arrangemanget är lite rörigt. Fullt med kul ideér, men slutresutlatet blir grötigt. skala det lite och ta bort en del av breaken.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar detta verkligen! Möjligen är jag lite partisk eftersom att jag kör Volvo 244.. Midi-varning utfärdas dock på trummorna och kompet. Synten är också lite tam, men gitarrerna gillas skarp. Svengelska skall del vara, det skall ju höras att en svensk sjunger och en svensk bil liksom.. Sticket är jag inte så himla förthust i, med det var nog bra ändå för det hade kanske blivit för enformigt annars..

Skit samma, jag sparar denna låten.. 😉

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...