Jump to content
Annons

program som kan ta fram ackorder på al låter


FXboy

Recommended Posts

tja. jag har spelt gitarr i nästan 2 år med jag har svårt och få fram ackorder på låtarna. alltså inte engelska låtar utan låtar från utlandet de man inte hitar ackorder och tabar på internet. alltså finns det någån program som kan ta fram ackorder till låten.

tack samm fA 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Well, ja och nej. Det finns program som kan hjälpa dig att hitta grundtonerna, men det kan du åas göra själv lika snabbt om du har ett normalt gehör.

Teoretiskt sett kan man ju plocka ut hela ackorden med ett program. Men bara om låten enbart innehåller en gitarr. När det kommer in en massa andra instrument i (ljud)bilden så är det svårt att hålla isär dem.

Så min rekommendation är att du övar upp ditt gehör. Prova dig fram med olika färgningar och lyssna vad som låter mest likt.

Du kommer att tjäna på det i längden, jag lovar dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är kanske svaret:

http://www.sienzo.com/

Programmet analyserar lite si och så samt att taktindelningen blir lite konstig ibland, men man får en grund att stå på

alså det är inte min gehör har problem me. jag kan ta fram alla solo på låtarna jag hör men inte akorder kanke jag hitar den första, sen e det stop. jag har läst en del böker om gitar spel och kvintcirkeln osv men hajar nål aså. men solo kan jag spela på alla låtar och ta fram själva solon. vad har ni använt för böker när ni lärt er om gitarr, elr var ni i skola elr gick ni på nån kurs för att lära er. kan ni rekomendera några bra böker på Svenska el nån bra program som kan man lära sig hur man höger och sänker akorderna och hur dem funkar. för jag har värkligen svårt och fatta de här me hur akorderna funkar. tack för råd och hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...