Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja!

har precis köpt audiophile 2496, behringer mixer och cubase sx.. !🤪

har provat lite allt möjligt och det verkar grymt detta! Undrar bara över en sak, när jag kör in gitarren i mixern och spelar in blir ljudet rent, skulle vilja ha det lite mer rock'n'roll. 🙁 Hur fixar man detta då? Måste man köpa nån annan slags extern sak som man kör in gitarren i och sedan in till mixern? Eller går det att fixa i cubase?

mvh från en nybörjare:)

Annons
Postat

du vill nog ha dist och då får du antingen micka upp en förstärkare där du har dist eller kopplat till en distpedal eller köpa en förstärkare och högtalarsimulator som t.ex. V-Amp eller POD som du kan koppla direkt ifrån in i mixerbordet.

Postat

okej! så det går inte att sköta "i datorn"? 🤪 vad går en högtalarsimulator på?

kan man micka med en vanlig sångmic til förstärkaren?

tackar!

Postat
Det fins en fin liten plugg som heter Guitar rig som du kan använda i sx

Men det bästa om du inte vill köpa the real thing är att köpa ett gitarrförsteg tycker jag.

Eller en enhet som emulerar gitarr stärkare och fx

vad är gitarrförsteg?

vad är det för enhet? 🤪

Postat

det finns olika pluggar och effekter som skitar till lite ditt rena ljud, Ex. en Overdrive

skulle jag föreslå.. ska du ha tung rock eller mer åt hårdrock.. då ska du ha dist!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.