Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja!

har precis köpt audiophile 2496, behringer mixer och cubase sx.. !đŸ€Ș

har provat lite allt möjligt och det verkar grymt detta! Undrar bara över en sak, nĂ€r jag kör in gitarren i mixern och spelar in blir ljudet rent, skulle vilja ha det lite mer rock'n'roll. 🙁 Hur fixar man detta dĂ„? MĂ„ste man köpa nĂ„n annan slags extern sak som man kör in gitarren i och sedan in till mixern? Eller gĂ„r det att fixa i cubase?

mvh frÄn en nybörjare:)

Annons
Postat

du vill nog ha dist och dÄ fÄr du antingen micka upp en förstÀrkare dÀr du har dist eller kopplat till en distpedal eller köpa en förstÀrkare och högtalarsimulator som t.ex. V-Amp eller POD som du kan koppla direkt ifrÄn in i mixerbordet.

Postat

okej! sĂ„ det gĂ„r inte att sköta "i datorn"? đŸ€Ș vad gĂ„r en högtalarsimulator pĂ„?

kan man micka med en vanlig sÄngmic til förstÀrkaren?

tackar!

Postat
Det fins en fin liten plugg som heter Guitar rig som du kan anvÀnda i sx

Men det bÀsta om du inte vill köpa the real thing Àr att köpa ett gitarrförsteg tycker jag.

Eller en enhet som emulerar gitarr stÀrkare och fx

vad Àr gitarrförsteg?

vad Ă€r det för enhet? đŸ€Ș

Postat

det finns olika pluggar och effekter som skitar till lite ditt rena ljud, Ex. en Overdrive

skulle jag föreslÄ.. ska du ha tung rock eller mer Ät hÄrdrock.. dÄ ska du ha dist!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.