termosh Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 tja! har precis köpt audiophile 2496, behringer mixer och cubase sx.. !đ€Ș har provat lite allt möjligt och det verkar grymt detta! Undrar bara över en sak, nĂ€r jag kör in gitarren i mixern och spelar in blir ljudet rent, skulle vilja ha det lite mer rock'n'roll. đ Hur fixar man detta dĂ„? MĂ„ste man köpa nĂ„n annan slags extern sak som man kör in gitarren i och sedan in till mixern? Eller gĂ„r det att fixa i cubase? mvh frĂ„n en nybörjare:)
termosh Postat 18 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 18 juni 2005 vanlig elgitarr, en epiphone gibson-kopia.. đ€Ș
punkrockdude Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 du vill nog ha dist och dÄ fÄr du antingen micka upp en förstÀrkare dÀr du har dist eller kopplat till en distpedal eller köpa en förstÀrkare och högtalarsimulator som t.ex. V-Amp eller POD som du kan koppla direkt ifrÄn in i mixerbordet.
termosh Postat 18 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 18 juni 2005 okej! sĂ„ det gĂ„r inte att sköta "i datorn"? đ€Ș vad gĂ„r en högtalarsimulator pĂ„? kan man micka med en vanlig sĂ„ngmic til förstĂ€rkaren? tackar!
termosh Postat 18 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 18 juni 2005 Det fins en fin liten plugg som heter Guitar rig som du kan anvĂ€nda i sxMen det bĂ€sta om du inte vill köpa the real thing Ă€r att köpa ett gitarrförsteg tycker jag. Eller en enhet som emulerar gitarr stĂ€rkare och fx vad Ă€r gitarrförsteg? vad Ă€r det för enhet? đ€Ș
Ken KÀngström Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 En annan gitarrplugg Àr Amplitube Som kickar skiten ur Guitar Rig enligt mig!
Jocke Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 HÀr har du en gratis förstÀrkarsimulator som folk brukar rekommendera. http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm
Mutz Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 En annan gitarrplugg Àr Amplitube Kör amplitube och tycker det lÄter skit bra. Grymt smidigt att slippa micka upp stÀrkaren och störa grannarna med.
kirtaphus Postat 20 juni 2005 Postat 20 juni 2005 det finns olika pluggar och effekter som skitar till lite ditt rena ljud, Ex. en Overdrive skulle jag föreslÄ.. ska du ha tung rock eller mer Ät hÄrdrock.. dÄ ska du ha dist!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.