Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej en fråga. Jag kör sedan ett par år Digi001 på en för ändamålet special beställd PC (XP) utan ljudkort, allt funkar utomordentligt för våra behov (Demo studio för eget och kompisars band)

Men så ville jag köra in Reason i datorn och skulle därför lägga i ett SB Audigy ljudkort att köra Reason på.

Det funkar inte alls. Både Pro T och Sound BLaster kortet verkar vilja ligga på samma IRQ och jag har inte lyckats ändra på detta.

Någon som har ideer om hur man fixar det?

//Michc

Annons
Posted (edited)
Hej en fråga. Jag kör sedan ett par år Digi001 på en för ändamålet special beställd PC (XP) utan ljudkort, allt funkar utomordentligt för våra behov (Demo studio för eget och kompisars band)

Men så ville jag köra in Reason i datorn och skulle därför lägga i ett SB Audigy ljudkort att köra Reason på.

Det funkar inte alls. Både Pro T och Sound BLaster kortet verkar vilja ligga på samma IRQ och jag har inte lyckats ändra på detta.

Någon som har ideer om hur man fixar det?

//Michc

Testa att byta PCI-plats... funkar det inte testar du nästa, sen nästa osv tills du provat alla.

Annars kan du prova lite olika drivrutiner t.ex www.kxproject.com

hoppas det löser sej nu.

mvh

Calle

EDIT: Välkommen!

Edited by Carl_B
Posted (edited)

Annars har det väl kommit ASIO-drivisar till digi-korten. Dom ska stödja Cubase, men jag vet inte hur det är med Reason. Kolla digi's web

Redigerat: Jo - det verkar finnas stöd för reason. Släng SB-kortet 🙂

Edited by jeppe_sthlm
Posted

Man ber att få tacka.

Ska kolla upp dPCI platsbyte samt det där med nya ASIO drivrutiner till Digi..

Synd att slänga SB kortet får väl använda det till någotannat då...

//Michc