Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej en fråga. Jag kör sedan ett par år Digi001 på en för ändamålet special beställd PC (XP) utan ljudkort, allt funkar utomordentligt för våra behov (Demo studio för eget och kompisars band)

Men så ville jag köra in Reason i datorn och skulle därför lägga i ett SB Audigy ljudkort att köra Reason på.

Det funkar inte alls. Både Pro T och Sound BLaster kortet verkar vilja ligga på samma IRQ och jag har inte lyckats ändra på detta.

Någon som har ideer om hur man fixar det?

//Michc

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej en fråga. Jag kör sedan ett par år Digi001 på en för ändamålet special beställd PC (XP) utan ljudkort, allt funkar utomordentligt för våra behov (Demo studio för eget och kompisars band)

Men så ville jag köra in Reason i datorn och skulle därför lägga i ett SB Audigy ljudkort att köra Reason på.

Det funkar inte alls. Både Pro T och Sound BLaster kortet verkar vilja ligga på samma IRQ och jag har inte lyckats ändra på detta.

Någon som har ideer om hur man fixar det?

//Michc

Testa att byta PCI-plats... funkar det inte testar du nästa, sen nästa osv tills du provat alla.

Annars kan du prova lite olika drivrutiner t.ex www.kxproject.com

hoppas det löser sej nu.

mvh

Calle

EDIT: Välkommen!

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Annars har det väl kommit ASIO-drivisar till digi-korten. Dom ska stödja Cubase, men jag vet inte hur det är med Reason. Kolla digi's web

Redigerat: Jo - det verkar finnas stöd för reason. Släng SB-kortet 🙂

Redigerat av jeppe_sthlm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...