Jump to content
Annons

Ang Samplingar


Viktor

Recommended Posts

Jag tänkte att jag skulle använda dom samplingar som kom med skivan på senaste numret. Problemet är att jag är ganska ny på det här med samplingar osv. Hur gör jag för att använda dessa i mitt program?

Skulle uppskatta en liten redogörelse eller förklaring så att jag förstår hur det fungerar! 🙂

Tack för hjälpen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
pepe (oregistrerad)

De samplingar som kommer med skivan är lopade (tror jag) så att du behöver inte spendera tid på att klippa till en perfekt loop. Sedan är det bara att använda sig av funktionen "import audio" eller ngt liknande i ditt program och sedan kopiera det de gångerna du vill på din audio kanal. 😄

PEPE

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa det beror lite på vad du använder för program?  🙂

Men det är det jag undrar 😄

De samplingar som kommer med skivan är lopade (tror jag) så att du behöver inte spendera tid på att klippa till en perfekt loop. Sedan är det bara att använda sig av funktionen "import audio" eller ngt liknande i ditt program och sedan kopiera det de gångerna du vill på din audio kanal. 

PEPE

Jaså det var inte svårare än så, tack iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

deadfish (oregistrerad)

jag håller med.

Hela grejen med loopar är ju att man ska göra dem själv.

Hur skojigt är det att spela upp en låt och säga "trumloopar, basloop, gitarrloop" och en kompis sjunger.

Nej, det går inte an. Själv gör jag mycket "loop-musik" men då spelar jag in dem från vinyler (ni vet som man inte får göra, sampla, stjäla) och sen gör jag musik av det.

Jag brukar förvrida dem så mycket att folk inte (iallfall inte speciellt enkelt) kan höra vart det kommer ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, jag tycker inte om samplingarna man får på studios CD-skivor. Känns ju som att sitta med Dance eJay. Ska man ha loopar i sina alster ska man åtminstone leta upp och rippa dem själv. Och därmed basta! 😄

Förstår precis vad du menar, det är ganska trist att göra nåt vettigt av det då det tenderar att låte precis likadant allting till slut i vilket fall 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...