Jump to content
Annons

uppgradera mbox till digi oo2 rack


peki

Recommended Posts

Annons
Har nån uppgraderat mbox till digi rack 002? Var det värt mödan o pengarna?

Hur menar Du? Uppgradera? Det är två olika produkter. Du kan spela in fler kanaler samtidigt på 002, bland annat. Förklara så kanske vi kan hjälpa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så mycket "möda" innebär det väl inte att byta upp sig? Vill du ha möjlighet att göra flerkanalsinspelningar är det ett bra val, förutsatt att du trivs med att arbeta i Pro Tools. Dessutom kan du ju använda eventuella hårdvarueffekter i Pro Tools eftersom det finns fler in- och utgångar till förfogande.

Och Lavrell, vi har även flera nöjda kunder som kör Digi 002 Rack och PowerMac G5 (dock inte med Tiger än så länge).

EDIT: Med reservation för att det är söndag och jag inte har några prislistor tillhands, så kostar en uppgradering från Mbox till Digi 002 Rack 7.950:- inklusive moms.

Redigerat av Janne Johansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Och Lavrell, vi har även flera nöjda kunder som kör Digi 002 Rack och PowerMac G5 (dock inte med Tiger än så länge).

Är det så?

I mitt gamla plugg hade vi stora problem på samtliga fyra G5:er med Digi 002r ..

Vi kanske bara hade otrolig otur? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med protools le uppgraderat till 6,4, tänkte kanske helst fortsätta med den, men är öppen för förslag. Har en laptop med firewire, vill få in 8 spår i ett kör. Pengarna kontra ljudkvalitén bestämmer.

tack för svaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med protools le uppgraderat till 6,4, tänkte kanske helst fortsätta med den, men är öppen för förslag. Har en laptop med firewire, vill få in 8 spår i ett kör. Pengarna kontra ljudkvalitén bestämmer.

tack för svaren

Jag kör själv med en digi002r på PT 6.4 (PC), och jag har aldrig upplevt några problem förutom att datorn blivit för varm och stängt av sig någon gång efter en 18timmars studiosession.... men det var knappast 002:ans fel. 😳

Och om du någon gång skulle vilja ha fler ingångar än de 8 som sitter i 002:an kan du alltid köpa en preamp med lightpipeutgång så får du 16 ingångar....

Preamp-delen är inte den bästa i 002:an, men jag kan aldrig tänka mig att den skulle vara sämre än m-boxens. Annars så är den stabil som ett djur, och du kommer dessutom ned betydligt lägre i latency än med m-boxen eftersom 002:an kör via firewire...

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...