Jump to content
Annons

Problem med ljudkort


Viktor

Recommended Posts

God afton.

Jag har lite problem när jag försöker spela in med mikrofon i Logic. Det som händer är att programmet spelar in även bakgrundsmusik, metronom och alla andra ljud som datorn ger ifrån sig, inte bara sången. Med andra ord spelas allt som skickas till utgången in, vilket ger upphov till rundgångar när datorn skickar till kortet som skickar tillbaka till datorn osv...

Sången som spelas in upplevs burkig och lite "robotaktig". Det tjuter även i bakgrunden. Inte fint alls.

Vilka inställningar kan påverka detta, både i Logic men även Ljudinställningarna i kontrollpanelen? Ljudkortet är ett Creative Audigy, operativsystemet Windows XP och programmet Logic 5.5.

Tacksam för hjälp! 😄

(Inte helt säker på att detta var rätt avdelning att posta i, men waddafack....)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det har blivit lite framsteg, men ett problem finns fortfarande kvar.

Allt som spelas upp av datorn, spelas in av Logic. Alltså kan man inte spela in sång och samtidigt ha igång en metronom eller ett komp för att det då också spelas in och låter.. ptja... skit. Jag antar att det är något i Logic som är felinställt, men jag kan inte hitta vad det kan vara...

Hilfe bitte! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... "What U Hear" går att kryssa i så att den syns med i Volymhanteraren i kontrollpanelen under Inspelning, där väljer jag Microphone istället (eller Mic2/Line2 kommer inte ihåg då jag inte sitter på samma dator. Hur som helst drar jag ner volymen på What U Hear och ser till att den inte är ikryssad. När jag sen spelar in med t.ex ljudinspelaren så funkar det fint, det är bara när jag försöker spela in i Logic som det strular... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar nog ingen roll om den är crackad. Insignal som insignal.

Stänger du ner en ska den inte höras. Har du installerat

kortet rätt? Fick själv problem med Flyttning av SB Live 5.1 kortet.

Fick inget ljud ut alls, inte in heller för den delen.

Märkte sen att sladden till Breakoutboxen satt snett.

Kanske ska avinstallera kortet och ta väck det. Sen skicka

in det igen. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...