Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

när jag spelar in ex gitarren och vill sjunga samtidigt kommer inspelning av både gitarr och sång på samma spår, varför? det ska väl kunna gå och skilja det åt eller då måste man ha ett mixerbord?

jag använder mig att ett externt steinberg ljudkort..vad kan problemet vara?

tacksam för alla seriösa svar.

Annons
Postat

Det blir förstås alltid läckage i ett sådant läge, men om du spelar in dina två micar på varsitt monospår (i stället för att, som jag misstänker att det är nu, spela in dem på ett stereospår), så kommer de upp som separata spår.

Postat

tack..mm..så om jag pselar in i mono istälelt så ska det gå med andra ord?

förövrigt så tror jag min ena preamp i ljudkortet har pajjat för jag får ingen signal från den..jag ska pröva..

Postat (redigerat)

är det elgitarr kan du "lajna" (line) tex POD, sen sjunger du i micken.

men lite strängljud kan komma med ändå.. men det är så pass lite!

De är bara en del av charmen med läckage att man får ett visst sound!

kolla in många trumprogram dom har medvetet satt in en sådan funktion. 😄

För at komma ifrån problemet helt, spelar man in Sång å gitarr vi två olika tillfällen.

eller ber någon annan spela gitarren i ett annat rum. 🙂 vilket är lite trist alternativ.

och det flummigast sättet är att sätta ett plexiglas på magen rakt ut för att avskilja ljuden eller spela bakom nacken.. skoja bara! 😱

Och nej mixen kan inte göra underverk på detta området vad jag vet iaf..!!

/kirtaphus

Redigerat av kirtaphus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.