Jump to content
Annons

Sweden Songs

Recommended Posts

Gav212 (oregistrerad)
Postat

Har nĂ„gon skickat lĂ„tar till Sweden Songs och eventuellt fĂ„tt nĂ„gon feedback? 😉

Annons
Postat

JodÄ, jag har skickat in lÄtar vid ett antal tillfÀllen...feedbacken Àr snabb och konkret.

Har tyvĂ€rr inte fĂ„tt nĂ„t avtal Ă€n...men, skam den som ger sig... 😉

/Jan Olof

Gav212 (oregistrerad)
Postat

Hur "analyserar" dom materialet? 😕

Postat
Hur "analyserar" dom materialet? 😕

Dom tar din lĂ„t , Delar den i tre , sedan tar dom kvadratroten ur refrĂ€ngen och multiplicerar den med versen upphöjt till tvĂ„.DĂ€refter tar dom Bryggan minus refrĂ€ng och lĂ€gger till Pi... đŸ™‚đŸ˜„đŸ˜±

Gav212 (oregistrerad)
Postat
😼Tja, det lĂ„ter ungefĂ€r som Per Gessle har gjort i alla Ă„r 🙁
  • 4 veckor senare...
ice (oregistrerad)
Postat

Om nĂ„gon undrar ....skickade nyligen in 2 lĂ„tar och fick dagen efter ett anbud frĂ„n Sweden Songs!! Övriga bolag har inte lyssnat av lĂ„tarna. FortsĂ€ttning följer... 😉

Postat
Om nĂ„gon undrar ....skickade nyligen in 2 lĂ„tar och fick dagen efter ett anbud frĂ„n Sweden Songs!! Övriga bolag har inte lyssnat av lĂ„tarna. FortsĂ€ttning följer... 😉

Ett anbud?!? Fick du ett erbjudande om nÄgon form av kontrakt, eller fick du bara ett svar?

The Mr... đŸ˜±

ice (oregistrerad)
Postat

Man vill förlĂ€gga lĂ„tarna!! 😉

Postat
Man vill förlĂ€gga lĂ„tarna!! 😄

đŸ˜± Jag fick Ă„xĂ„ 4 lĂ„tar förlagda pĂ„ Sweden Songs den 28/5...vi kanske kommer att snubbla över varann indafuture 😉

ice (oregistrerad)
Postat

Tack, lĂ„tarna Ă€r av popkaraktĂ€r ,det Ă€r vĂ€l d som jag skriver mest. đŸ˜±

Postat

Nu har jag fÄtt feedback frÄn 3 förlag pÄ Songbox.net (SwedenSongs inkluderat) och det fÄr en att fundera varför man hÄller pÄ med lÄtskriveri överhuvud taget:-)

Man fĂ„r nĂ€mligen jobba hĂ„rt med sitt sjĂ€lvförtroende nĂ€r man först skickat det bĂ€sta man gjort och sedan fĂ„r svaret "-Gillar inte alls det hĂ€r, saknar refrĂ€ng" 😛

Blev betygsatt av ett förlag ocksĂ„! En etta, en tvĂ„a och tvĂ„ treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla lĂ€get 🙂

SÄ nu Àr det bara att sÀtta sig ned och göra om allting.

Eller?

Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor pĂ„ forumet för alla trasiga musikersjĂ€lar med krossade lĂ„tskrivar-illusioner och svĂ„rt sargade sjĂ€lvförtroenden 😎

Postat
Nu har jag fÄtt feedback frÄn 3 förlag pÄ Songbox.net (SwedenSongs inkluderat) och det fÄr en att fundera varför man hÄller pÄ med lÄtskriveri överhuvud taget:-)

Man fĂ„r nĂ€mligen jobba hĂ„rt med sitt sjĂ€lvförtroende nĂ€r man först skickat det bĂ€sta man gjort och sedan fĂ„r svaret "-Gillar inte alls det hĂ€r, saknar refrĂ€ng" 😛

Blev betygsatt av ett förlag ocksĂ„! En etta, en tvĂ„a och tvĂ„ treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla lĂ€get 🙂

Eller?

Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor pĂ„ forumet för alla trasiga musikersjĂ€lar med krossade lĂ„tskrivar-illusioner och svĂ„rt sargade sjĂ€lvförtroenden 😆

Du har i alla fall fÄtt svar. Jag har laddat upp en lÄt till 6 pers och endast 2 har lyssnat och 0 har betygsatt/kommenterat.

Beklagar att dina lÄtar blivit sÄgade. Behöver iofs inte betyda att de Àr dÄliga. Bara att de inte faller just dessa A&R:s pÄ lÀppen. Det bÀsta du kan göra Àr nog att vara lite lagom arg över betygen och försöka vÀnda vreden till nÄn form av arbetsglöd...typ "Nu ska jag visa de feta förlagssnobbarna att jag visst kan skriva superhits"

Lycka till!

/J

Postat

HĂ€nt förr... Beatles fick nobben av Decca som ansĂ„g att det var "ute med gitarrgrupper". Du Ă€r i gott sĂ€llskap m a o. 😆

Postat
Man vill förlĂ€gga lĂ„tarna!! 😆

😆 Jag fick Ă„xĂ„ 4 lĂ„tar förlagda pĂ„ Sweden Songs den 28/5...vi kanske kommer att snubbla över varann indafuture 🙂

Satan vilken cool avatar! 😛

ice (oregistrerad)
Postat

Vad Àr en Avatar?

"din kroppsliga inkarnation i Cyberspace". Ordet avatar kommer frĂ„n "avatara" (sanskrit) och Ă€r i hinduisk mytologi en gud förkroppsligad i mĂ€nsklig eller djurgestalt. 🙂

Postat

Man fĂ„r nĂ€mligen jobba hĂ„rt med sitt sjĂ€lvförtroende nĂ€r man först skickat det bĂ€sta man gjort och sedan fĂ„r svaret "-Gillar inte alls det hĂ€r, saknar refrĂ€ng" 😆

Blev betygsatt av ett förlag ocksĂ„! En etta, en tvĂ„a och tvĂ„ treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla lĂ€get 😕

Eller?

Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor pĂ„ forumet för alla trasiga musikersjĂ€lar med krossade lĂ„tskrivar-illusioner och svĂ„rt sargade sjĂ€lvförtroenden 😎

Visst kÀnns det bra om det man gör uppskattas av andra.

Men, har man kul dÄ man skapar, sÄ spelar det egentligen ingen roll vad nÄgon annan tycker, eller hur?

(Standard svar?) đŸ˜Č

Är vĂ€l en annan femma om det Ă€r tĂ€nkt man skall leva pĂ„ musiken.

Postat

Man fĂ„r nĂ€mligen jobba hĂ„rt med sitt sjĂ€lvförtroende nĂ€r man först skickat det bĂ€sta man gjort och sedan fĂ„r svaret "-Gillar inte alls det hĂ€r, saknar refrĂ€ng" 😉

Blev betygsatt av ett förlag ocksÄ! En etta, en tvÄa och tvÄ treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla lÀget :rolleyes:

Eller?

Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor pÄ forumet för alla trasiga musikersjÀlar med krossade lÄtskrivar-illusioner och svÄrt sargade sjÀlvförtroenden :rolleyes:

För mig hette det nÄgot i stil med "materialet Àr tyvÀrr ej anvÀndbart" (vilket kÀnndes lÀttande efter forumkommentarerna). Det hade jag vÀll iofs förvÀntat mig, dÄ jag knappast försöker lÄtsas at det Àr nÄgon typ av populÀrmusik jag sysslar med.

Vad Àr det för sorts musik du sysslar med dÄ? Jag tror att du skall leta pÄ rÀtt stÀlle för din musik, och Sweden Songs Àr uppenbarligen inte ens i nÀrheten av ens lite rÀtt.

För övrigt hatar jag popfanatiker som bara tÀnker i enfaldig vers-korkad brygga- patetisk refreng-enfaldig vers-korkad brygga-patetisk refreng slut alå sÄ fÄ minuter som möjligt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.