Gav212 (oregistrerad) Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Har nĂ„gon skickat lĂ„tar till Sweden Songs och eventuellt fĂ„tt nĂ„gon feedback? đ
MusikMakaren Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 JodĂ„, jag har skickat in lĂ„tar vid ett antal tillfĂ€llen...feedbacken Ă€r snabb och konkret. Har tyvĂ€rr inte fĂ„tt nĂ„t avtal Ă€n...men, skam den som ger sig... đ /Jan Olof
Straka Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 (redigerat) Kolla in den hÀr tÄrden: https://www.studio.se/index.php?showtopic...hl=sweden+songs Redigerat 25 maj 2005 av Straka
Claes Holmerup Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 De kanske anvĂ€nder detta: http://www.polyphonichmi.com/index.php đđČ
Piccazzo Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Hur "analyserar" dom materialet? đ Dom tar din lĂ„t , Delar den i tre , sedan tar dom kvadratroten ur refrĂ€ngen och multiplicerar den med versen upphöjt till tvĂ„.DĂ€refter tar dom Bryggan minus refrĂ€ng och lĂ€gger till Pi... đđđ±
Gav212 (oregistrerad) Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 đźTja, det lĂ„ter ungefĂ€r som Per Gessle har gjort i alla Ă„r đ
ice (oregistrerad) Postat 21 juni 2005 Postat 21 juni 2005 Om nĂ„gon undrar ....skickade nyligen in 2 lĂ„tar och fick dagen efter ett anbud frĂ„n Sweden Songs!! Ăvriga bolag har inte lyssnat av lĂ„tarna. FortsĂ€ttning följer... đ
The Mr Postat 21 juni 2005 Postat 21 juni 2005 Om nĂ„gon undrar ....skickade nyligen in 2 lĂ„tar och fick dagen efter ett anbud frĂ„n Sweden Songs!! Ăvriga bolag har inte lyssnat av lĂ„tarna. FortsĂ€ttning följer... đ Ett anbud?!? Fick du ett erbjudande om nĂ„gon form av kontrakt, eller fick du bara ett svar? The Mr... đ±
hackeman Postat 21 juni 2005 Postat 21 juni 2005 Man vill förlĂ€gga lĂ„tarna!! đ± Hey, grattis! Vad var det för prylar du skickat in?
shapeshifter Postat 21 juni 2005 Postat 21 juni 2005 Man vill förlĂ€gga lĂ„tarna!! đ đ± Jag fick Ă„xĂ„ 4 lĂ„tar förlagda pĂ„ Sweden Songs den 28/5...vi kanske kommer att snubbla över varann indafuture đ
ice (oregistrerad) Postat 21 juni 2005 Postat 21 juni 2005 Tack, lĂ„tarna Ă€r av popkaraktĂ€r ,det Ă€r vĂ€l d som jag skriver mest. đ±
Bebopkeys Postat 23 juni 2005 Postat 23 juni 2005 Nu har jag fĂ„tt feedback frĂ„n 3 förlag pĂ„ Songbox.net (SwedenSongs inkluderat) och det fĂ„r en att fundera varför man hĂ„ller pĂ„ med lĂ„tskriveri överhuvud taget:-) Man fĂ„r nĂ€mligen jobba hĂ„rt med sitt sjĂ€lvförtroende nĂ€r man först skickat det bĂ€sta man gjort och sedan fĂ„r svaret "-Gillar inte alls det hĂ€r, saknar refrĂ€ng" đ Blev betygsatt av ett förlag ocksĂ„! En etta, en tvĂ„a och tvĂ„ treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla lĂ€get đ SĂ„ nu Ă€r det bara att sĂ€tta sig ned och göra om allting. Eller? Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor pĂ„ forumet för alla trasiga musikersjĂ€lar med krossade lĂ„tskrivar-illusioner och svĂ„rt sargade sjĂ€lvförtroenden đ
jonasekman Postat 23 juni 2005 Postat 23 juni 2005 Nu har jag fĂ„tt feedback frĂ„n 3 förlag pĂ„ Songbox.net (SwedenSongs inkluderat) och det fĂ„r en att fundera varför man hĂ„ller pĂ„ med lĂ„tskriveri överhuvud taget:-)Man fĂ„r nĂ€mligen jobba hĂ„rt med sitt sjĂ€lvförtroende nĂ€r man först skickat det bĂ€sta man gjort och sedan fĂ„r svaret "-Gillar inte alls det hĂ€r, saknar refrĂ€ng" đ Blev betygsatt av ett förlag ocksĂ„! En etta, en tvĂ„a och tvĂ„ treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla lĂ€get đ SĂ„ nu Ă€r det bara att sĂ€tta sig ned och göra om allting. Eller? Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor pĂ„ forumet för alla trasiga musikersjĂ€lar med krossade lĂ„tskrivar-illusioner och svĂ„rt sargade sjĂ€lvförtroenden đ Du har i alla fall fĂ„tt svar. Jag har laddat upp en lĂ„t till 6 pers och endast 2 har lyssnat och 0 har betygsatt/kommenterat. Beklagar att dina lĂ„tar blivit sĂ„gade. Behöver iofs inte betyda att de Ă€r dĂ„liga. Bara att de inte faller just dessa A&R:s pĂ„ lĂ€ppen. Det bĂ€sta du kan göra Ă€r nog att vara lite lagom arg över betygen och försöka vĂ€nda vreden till nĂ„n form av arbetsglöd...typ "Nu ska jag visa de feta förlagssnobbarna att jag visst kan skriva superhits" Lycka till! /J
equality Postat 23 juni 2005 Postat 23 juni 2005 HĂ€nt förr... Beatles fick nobben av Decca som ansĂ„g att det var "ute med gitarrgrupper". Du Ă€r i gott sĂ€llskap m a o. đ
Ken KĂ€ngström Postat 23 juni 2005 Postat 23 juni 2005 Man vill förlĂ€gga lĂ„tarna!! đ đ Jag fick Ă„xĂ„ 4 lĂ„tar förlagda pĂ„ Sweden Songs den 28/5...vi kanske kommer att snubbla över varann indafuture đ Satan vilken cool avatar! đ
ice (oregistrerad) Postat 25 juni 2005 Postat 25 juni 2005 Vad Ă€r en Avatar? "din kroppsliga inkarnation i Cyberspace". Ordet avatar kommer frĂ„n "avatara" (sanskrit) och Ă€r i hinduisk mytologi en gud förkroppsligad i mĂ€nsklig eller djurgestalt. đ
Pico Postat 25 juni 2005 Postat 25 juni 2005 Nu har jag fĂ„tt feedback frĂ„n 3 förlag pĂ„ Songbox.net (SwedenSongs inkluderat) och det fĂ„r en att fundera varför man hĂ„ller pĂ„ med lĂ„tskriveri överhuvud taget:-)Man fĂ„r nĂ€mligen jobba hĂ„rt med sitt sjĂ€lvförtroende nĂ€r man först skickat det bĂ€sta man gjort och sedan fĂ„r svaret "-Gillar inte alls det hĂ€r, saknar refrĂ€ng" đ Blev betygsatt av ett förlag ocksĂ„! En etta, en tvĂ„a och tvĂ„ treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla lĂ€get đ SĂ„ nu Ă€r det bara att sĂ€tta sig ned och göra om allting. Eller? Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor pĂ„ forumet för alla trasiga musikersjĂ€lar med krossade lĂ„tskrivar-illusioner och svĂ„rt sargade sjĂ€lvförtroenden đ Visst kĂ€nns det bra om det man gör uppskattas av andra. Men, har man kul dĂ„ man skapar, sĂ„ spelar det egentligen ingen roll vad nĂ„gon annan tycker, eller hur? (Standard svar?) đČ Ăr vĂ€l en annan femma om det Ă€r tĂ€nkt man skall leva pĂ„ musiken.
Hemluth Postat 25 juni 2005 Postat 25 juni 2005 Nu har jag fĂ„tt feedback frĂ„n 3 förlag pĂ„ Songbox.net (SwedenSongs inkluderat) och det fĂ„r en att fundera varför man hĂ„ller pĂ„ med lĂ„tskriveri överhuvud taget:-)Man fĂ„r nĂ€mligen jobba hĂ„rt med sitt sjĂ€lvförtroende nĂ€r man först skickat det bĂ€sta man gjort och sedan fĂ„r svaret "-Gillar inte alls det hĂ€r, saknar refrĂ€ng" đ Blev betygsatt av ett förlag ocksĂ„! En etta, en tvĂ„a och tvĂ„ treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla lĂ€get SĂ„ nu Ă€r det bara att sĂ€tta sig ned och göra om allting. Eller? Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor pĂ„ forumet för alla trasiga musikersjĂ€lar med krossade lĂ„tskrivar-illusioner och svĂ„rt sargade sjĂ€lvförtroenden För mig hette det nĂ„got i stil med "materialet Ă€r tyvĂ€rr ej anvĂ€ndbart" (vilket kĂ€nndes lĂ€ttande efter forumkommentarerna). Det hade jag vĂ€ll iofs förvĂ€ntat mig, dĂ„ jag knappast försöker lĂ„tsas at det Ă€r nĂ„gon typ av populĂ€rmusik jag sysslar med. Vad Ă€r det för sorts musik du sysslar med dĂ„? Jag tror att du skall leta pĂ„ rĂ€tt stĂ€lle för din musik, och Sweden Songs Ă€r uppenbarligen inte ens i nĂ€rheten av ens lite rĂ€tt. För övrigt hatar jag popfanatiker som bara tĂ€nker i enfaldig vers-korkad brygga- patetisk refreng-enfaldig vers-korkad brygga-patetisk refreng slut alĂĄ sĂ„ fĂ„ minuter som möjligt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.