Jump to content
Annons

Sweden Songs


Gav212 (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • 4 veckor senare...
ice (oregistrerad)

Om någon undrar ....skickade nyligen in 2 låtar och fick dagen efter ett anbud från Sweden Songs!! Övriga bolag har inte lyssnat av låtarna. Fortsättning följer... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon undrar ....skickade nyligen in 2 låtar och fick dagen efter ett anbud från Sweden Songs!! Övriga bolag har inte lyssnat av låtarna. Fortsättning följer... 😉

Ett anbud?!? Fick du ett erbjudande om någon form av kontrakt, eller fick du bara ett svar?

The Mr... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått feedback från 3 förlag på Songbox.net (SwedenSongs inkluderat) och det får en att fundera varför man håller på med låtskriveri överhuvud taget:-)

Man får nämligen jobba hårt med sitt självförtroende när man först skickat det bästa man gjort och sedan får svaret "-Gillar inte alls det här, saknar refräng" 😛

Blev betygsatt av ett förlag också! En etta, en tvåa och två treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla läget 🙂

Så nu är det bara att sätta sig ned och göra om allting.

Eller?

Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor på forumet för alla trasiga musikersjälar med krossade låtskrivar-illusioner och svårt sargade självförtroenden 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått feedback från 3 förlag på Songbox.net (SwedenSongs inkluderat) och det får en att fundera varför man håller på med låtskriveri överhuvud taget:-)

Man får nämligen jobba hårt med sitt självförtroende när man först skickat det bästa man gjort och sedan får svaret "-Gillar inte alls det här, saknar refräng" 😛

Blev betygsatt av ett förlag också! En etta, en tvåa och två treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla läget 🙂

Så nu är det bara att sätta sig ned och göra om allting.

Eller?

Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor på forumet för alla trasiga musikersjälar med krossade låtskrivar-illusioner och svårt sargade självförtroenden 😆

Du har i alla fall fått svar. Jag har laddat upp en låt till 6 pers och endast 2 har lyssnat och 0 har betygsatt/kommenterat.

Beklagar att dina låtar blivit sågade. Behöver iofs inte betyda att de är dåliga. Bara att de inte faller just dessa A&R:s på läppen. Det bästa du kan göra är nog att vara lite lagom arg över betygen och försöka vända vreden till nån form av arbetsglöd...typ "Nu ska jag visa de feta förlagssnobbarna att jag visst kan skriva superhits"

Lycka till!

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

ice (oregistrerad)

Vad är en Avatar?

"din kroppsliga inkarnation i Cyberspace". Ordet avatar kommer från "avatara" (sanskrit) och är i hinduisk mytologi en gud förkroppsligad i mänsklig eller djurgestalt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått feedback från 3 förlag på Songbox.net (SwedenSongs inkluderat) och det får en att fundera varför man håller på med låtskriveri överhuvud taget:-)

Man får nämligen jobba hårt med sitt självförtroende när man först skickat det bästa man gjort och sedan får svaret "-Gillar inte alls det här, saknar refräng" 😆

Blev betygsatt av ett förlag också! En etta, en tvåa och två treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla läget 😕

Så nu är det bara att sätta sig ned och göra om allting.

Eller?

Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor på forumet för alla trasiga musikersjälar med krossade låtskrivar-illusioner och svårt sargade självförtroenden 😎

Visst känns det bra om det man gör uppskattas av andra.

Men, har man kul då man skapar, så spelar det egentligen ingen roll vad någon annan tycker, eller hur?

(Standard svar?) 😲

Är väl en annan femma om det är tänkt man skall leva på musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått feedback från 3 förlag på Songbox.net (SwedenSongs inkluderat) och det får en att fundera varför man håller på med låtskriveri överhuvud taget:-)

Man får nämligen jobba hårt med sitt självförtroende när man först skickat det bästa man gjort och sedan får svaret "-Gillar inte alls det här, saknar refräng" 😉

Blev betygsatt av ett förlag också! En etta, en tvåa och två treor! Liknar mitt slutbetyg i skolan lite för mycket för att jag skall gilla läget :rolleyes:

Så nu är det bara att sätta sig ned och göra om allting.

Eller?

Förslag: Vi kanske skulle ha en psykdoktor på forumet för alla trasiga musikersjälar med krossade låtskrivar-illusioner och svårt sargade självförtroenden :rolleyes:

För mig hette det något i stil med "materialet är tyvärr ej användbart" (vilket känndes lättande efter forumkommentarerna). Det hade jag väll iofs förväntat mig, då jag knappast försöker låtsas at det är någon typ av populärmusik jag sysslar med.

Vad är det för sorts musik du sysslar med då? Jag tror att du skall leta på rätt ställe för din musik, och Sweden Songs är uppenbarligen inte ens i närheten av ens lite rätt.

För övrigt hatar jag popfanatiker som bara tänker i enfaldig vers-korkad brygga- patetisk refreng-enfaldig vers-korkad brygga-patetisk refreng slut alá så få minuter som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...