Jump to content
Annons

Fel vid Bounce


jayko

Recommended Posts

Helt plötsligt så är filerna för långa efter bounce... t.ex. om man börjar bounca vid takt två... så börjar den slutgiltiga filen strax innan när man sedan drar in den i arret...

Har inte haft detta problem förut... nån som har nån idé om vad som kan vara fel?

Mvh

/j.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej ej haft problemet... men det är inte så att du INTE står i "grid"-läge då? (Låter kanske som en "Nej självklart inte"-fråga.. men ibland gör man ju även såna grejer)..

Eller kanske att du inte står i "bars" utan kanske i "tid" (har inte PT framför mig, så vet inte exakt vad de olika lägena heter)...

Zooma in exakt där du tänkt klippa och se om anslagen verkligen ligger rätt där... I så fall är det ju en bugg, men låter som om det kan vara den mänskliga faktorn..

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

hmm... efter alla tänkbara justeringar av alla tänkbara parametrar...

efter många, långa timmar av svordomar och svett, upptäcker man en liten (?) wavesplugg på masterstrippen som tydligen inte delaykompenserar så fungerar allt som vanligt....

då undrar man ju... är jag dum i huvudet eller har jag aldrig bouncat med denna livsnödvändiga (?) mastringsplugg tidigare?

fans jävla (ursäkta) skit...

trodde full delaykompensation satt i pt sedan version 5.. haha....

ps.... undrar när version 7 kommer och vad den innehåller... och om det då är lönt att lägga 700 spänn på en uppgradering till 6.9.... min erfarenhet säger att i många fall kan man förlora på hela affären och därmed behöva punga ut med ytterligare slantar för nästa upgrade...

vad tror ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...