slejnard Postat Fredag kl 09:25 Postat Fredag kl 09:25 Thanks Dol! Vi åker till Kalix i helgen. Blir kul göra nåt annat. Barnbarn till sambon har fotbollscup. Hoppas de har pangkaka till frukost. 2
Neosus Postat Fredag kl 14:17 Postat Fredag kl 14:17 (redigerat) Radio Luxemburg! Redigerat Fredag kl 16:10 av Neosus Bötte länk jåh!
slejnard Postat Fredag kl 18:04 Postat Fredag kl 18:04 Tack! 🙏🏻 Jotack det var MYCKET vitlök på pizzan. Men väldigt god. 😋
CHAE Postat Fredag kl 20:03 Trådstartare Postat Fredag kl 20:03 Kräftor alltså…. Är inget fan av dem och nu närmar sig kompisens årliga kräftkalabalik🙄 Tycker däremot om all annan mat som serveras på kräftfest. Äter ni kräftor?
Dark Of Light Postat Fredag kl 20:05 Postat Fredag kl 20:05 Just nu sa CHAE: Kräftor alltså…. Är inget fan av dem och nu närmar sig kompisens årliga kräftkalabalik🙄 Tycker däremot om all annan mat som serveras på kräftfest. Äter ni kräftor? Älskar kräftor, räkor, hummer och de flesta sjöodjur men... Det ÄR väldigt mycket jobb för så lite mat! It turns me off big time. Färdig fixat på restaurang eller genom någon servil kvinna, absolut men inte annars.
Dark Of Light Postat Fredag kl 20:47 Postat Fredag kl 20:47 (redigerat) Wednesday. Netflix. Wednesday är en amerikansk skräckkomedi-TV-serie baserad på karaktären Wednesday Addams från den gamla TV-serien och de mer moderna filmerna Familjen Addams. Såå, jag kikade på denna med premissen att detta är någon slags tonårs collegeskräck komedi och det kanske det är också. Men så bra gjort. Jenny Cortega fullständigt äger i rollen som den knepiga Wednesday och de andra skäms inte för sig heller. Regisserad av den oförliknelige Tim Burton och hans bildspråk syns även om den är något mer strömlinjeformad i denna Netflix skapelse. Hade varit kul och se vad han hade kunna göra med helt fria tyglar. Har bara sett några avsnitt än så länge men det är faktiskt underhållande. Den växer med varje avsnitt. Se på den som en slags onaturlig pusseldeckare med ena foten i den gamla TV-serien Mord och Inga Visor (Murder, She Wrote), en nypa Twilight, en smula The Twilight Zone, ett kryddmått Scooby Doo med sina mysterier och givetvis The Addams family med Gomez, Mortitia, Lurch, Pugsley, Onkel Fester och The Thing förstås. Visst blir det lite väl tonårigt ibland, rent av barnsligt emellanåt. Tänker man efter dock, visst var original TV serien väldigt fånig också? Det var ju trots allt en skräck(?) komedi. Den känslan har kopierats till modern tid till viss del här. Man får inte ta det för allvarligt. Men just Cortegas fängslande skådespel gör att man blir sittande avsnitt efter avsnitt. Man vill veta... vem ÄR monstret? Känns stabilt än så länge. 2 säsonger. Vi får se om det håller... Redigerat Lördag kl 05:48 av Dark Of Light
Naymari Postat Lördag kl 07:57 Postat Lördag kl 07:57 11 hours ago, CHAE said: Kräftor alltså…. Är inget fan av dem och nu närmar sig kompisens årliga kräftkalabalik🙄 Tycker däremot om all annan mat som serveras på kräftfest. Äter ni kräftor? Om man inte äter kräftor så får man ingen nubbe
slejnard Postat Lördag kl 08:28 Postat Lördag kl 08:28 Tre pannkakor grädde jordgubbssylt nutella två bacon skivor och en fralla plus två juice å två kaffe 1
CHAE Postat Lördag kl 08:42 Trådstartare Postat Lördag kl 08:42 13 minuter sedan sa slejnard: Tre pannkakor grädde jordgubbssylt nutella två bacon skivor och en fralla plus två juice å två kaffe Jo man tackar. Fint ska det vara minsann. 1
Dark Of Light Postat Lördag kl 10:15 Postat Lördag kl 10:15 2 timmar sedan sa Naymari: Om man inte äter kräftor så får man ingen nubbe Får man ingen nubbe, tar man en. 1
CHAE Postat Lördag kl 11:53 Trådstartare Postat Lördag kl 11:53 1 timme sedan sa Dark Of Light: Får man ingen nubbe, tar man en. Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades. Vill du ha ett fikon?!
Dark Of Light Postat Lördag kl 14:17 Postat Lördag kl 14:17 2 timmar sedan sa CHAE: Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades. Vill du ha ett fikon?! Nej, men jag kan lukta på krabban. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.