Jump to content
Annons
  • 0

Pod XTLive nätdel, var kan man hitta en sån? (LÖST)


berch

Fråga

Min gamla är död så nu är det inget liv i pod:en längre. Behöver lite hjälp att hitta en ny nätdel.

Clas Ohlsons Mooer 9v 2000ma fungerade inte 😞

Redigerat av berch
XT inte X3
Link to comment
Dela på andra sajter

3 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Har för mig att Line6 kör med 9V AC (växelspänning) för sina prylar. Det är möjligt att du använt en 9V DC (likspänning) som är det "vanliga" för pedaler. Så kolla vad din POD ska ha först.

Jag har för mig jag sett Line6-trafos på Thomann. Jag använde en gammal trafo tillhörande en gammal fax till en Line6-pedal som funkade med sin växelspänning. Kolla typ Kjell & co eller liknande butik. Annars kan en del begagnatbutiker ha sånt billigt, typ Ericshjälpen eller pingstkyrkans loppis mfl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
3 minuter sedan sa Erik dP:

Har för mig att Line6 kör med 9V AC (växelspänning) för sina prylar. Det är möjligt att du använt en 9V DC (likspänning) som är det "vanliga" för pedaler. Så kolla vad din POD ska ha först.

Jag har för mig jag sett Line6-trafos på Thomann. Jag använde en gammal trafo tillhörande en gammal fax till en Line6-pedal som funkade med sin växelspänning. Kolla typ Kjell & co eller liknande butik. Annars kan en del begagnatbutiker ha sånt billigt, typ Ericshjälpen eller pingstkyrkans loppis mfl.

 

Hittade på Sweetwater men Fel kontakt för nätet EU förstås. men specifikationerna i alla fall

Line 6 PX-2g Power Supply Features:

Dedicated power supply compatible with a variety of Line 6 products including DL4, JM4, M13, M9, POD X3, POD XT, POD Family, and POD 2.0 Family

Type:Line 6 Power Supply

Input Voltage Range:120V AC, 60Hz 240mA

Output Voltage:9V AC

Output Amps:2000mA

Polarity:Sleeve: Positive, Tip/Center: Negative

Compatibility:Select Line 6 products

Får kolla på kjell och se om bättre tur där eller leta vidare på nätet, Thomann mm, Tack 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Ringde Thomann och angav specifikationerna från Line6 hemsida, slutade med att jag beställde "RockPower Power Supply Adapter NT 21 EU" AC adapter Input voltage: 230V Output voltage: 9 V AC 2,100 mA 2.5 x 5.5 mm barrel connector EU plug.

Tydligen är standard 2.1 mm center pin medan Line6 PX-2G har 2.5 mm. 

Håller tummarna för att beställda nätdelen ska fungera som den ska med pod:en när den kommer, alla specs är ju som de ska förutom att anpassad till EU/Sverige.

Pod XT Live:n är ju gammal nu men förutom nätdelen är den robust byggd och gör det den ska för mig. Har överlevt ett gäng gig med publik nära.  En Helix hade ju varit ännu kuligare men nöjd med denna just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...