Jump to content
Annons
  • 0

Audacity, spela in från keyboard


Andyman (oregistrerad)

Fråga

Andyman (oregistrerad)

Jag har Audacity, ett keyboard Yamaha PSR E363 och ett extern ljudkort, Steinberg UR 22 mk II. Jag hade en tidigare version av Audacity och försökte spela in från keyboarden, då gick det bra förutom att jag inte kunde höra musiken när jag spelade in.

Då uppdaterade jag Audacity, och nu går det inte att spela in instrumentet alls. Programmet reagerar inte, men det hittar ljudkortet. Vad är det som är fel? Är nybörjare inom musikskapande och vore tacksam för hjälp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0
drloop (oregistrerad)
On 2022-07-28 at 20:00 sa Andyman:

Jag har Audacity, ett keyboard Yamaha PSR E363 och ett extern ljudkort, Steinberg UR 22 mk II. Jag hade en tidigare version av Audacity och försökte spela in från keyboarden, då gick det bra förutom att jag inte kunde höra musiken när jag spelade in.

Då uppdaterade jag Audacity, och nu går det inte att spela in instrumentet alls. Programmet reagerar inte, men det hittar ljudkortet. Vad är det som är fel? Är nybörjare inom musikskapande och vore tacksam för hjälp. 

Kan varmt rekommendera att byta mjukvara. Audacity är bra på redigering men är inte bra för att lira instrument och pluggar i.

Tracktion har en gratis version av sin DAW som inte har några begränsningar lär dig Tracktion eller en annan DAW och du får en härlig hobby.

https://www.tracktion.com/products/waveform-free

Audacity är en återvändsgränd.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...