slejnard Posted April 22, 2022 Report Share Posted April 22, 2022 Nu är den här. Country rock doft. Ge gärna feedback på mix och arr även om den är släppt. Ha en trevlig helg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik dP Posted April 22, 2022 Report Share Posted April 22, 2022 (edited) Bra låt. Kul slump att vi båda släpper varsin countrylåt med slidegitarr idag, ha ha. Edited April 22, 2022 by Erik dP 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slejnard Posted April 22, 2022 Author Report Share Posted April 22, 2022 Tack Erik! Ja ett maffigt sammanträffande 🤩 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flizzaff Posted April 30, 2022 Report Share Posted April 30, 2022 Låter bra men jag föredrar "vräkigare" sång/röst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slejnard Posted April 30, 2022 Author Report Share Posted April 30, 2022 8 timmar sedan sa Flizzaff: Låter bra men jag föredrar "vräkigare" sång/röst. Tack för feedback! Brukar vräka på mer men kände att den här behövde vara lite mer mellow. Kanske tänkte fel 🤔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henric Svensson Posted April 30, 2022 Report Share Posted April 30, 2022 Svänger gött Slejnard! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slejnard Posted May 2, 2022 Author Report Share Posted May 2, 2022 On 2022-04-30 at 21:41 sa Henric Svensson: Svänger gött Slejnard! Tack för det Henric. Tycker också det blev rätt bra. Ulf hittar några kluriga takter på trummorna som ändå passar in på nåt vis. Lite ovant för mig att spela slide. Funkar hyfsat när jag tar ton för ton. Improviserade sliden genom hela låten 😊 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henric Svensson Posted May 2, 2022 Report Share Posted May 2, 2022 39 minuter sedan sa slejnard: Tack för det Henric. Tycker också det blev rätt bra. Ulf hittar några kluriga takter på trummorna som ändå passar in på nåt vis. Lite ovant för mig att spela slide. Funkar hyfsat när jag tar ton för ton. Improviserade sliden genom hela låten 😊 Spela slide är grymt kul när man får till det - kan ju bli en del omtagningar när den rätta stämmningen inte infinner sej! 😂😂😂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slejnard Posted May 2, 2022 Author Report Share Posted May 2, 2022 29 minuter sedan sa Henric Svensson: Spela slide är grymt kul när man får till det - kan ju bli en del omtagningar när den rätta stämmningen inte infinner sej! 😂😂😂 Haha ja så är det ju. 😜🤩 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slejnard Posted March 8 Author Report Share Posted March 8 Testade att göra en nyinspelning av denna låt men instrumental den här gången: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonatan Lundin Posted March 10 Report Share Posted March 10 Skön blueslåt! Jag sugs in i den direkt. Försöker hitta en röd tråd i videon, men blir lite konfunderad. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slejnard Posted March 10 Author Report Share Posted March 10 Tack Jonatan. Nä videon har ingen röd tråd. Bara random snuttar jag filmat i närheten där jag bor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts