Jump to content
Annons

feedback på demo-låt


Recommended Posts

Annons
37 minuter sedan sa Jamen:

Något med baskaggen tror jag, hoppas någon kunnig kan precisera. Mycket av det övriga låter riktigt bra i mina öron.

Tjena, tack som fan. Vad menar du med basen, är det något som låter konstigt och tycker du jag har egen stil eller är jag för lik någon annan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Baskaggen, hörs tydligast i början, en ringande tendens som spiller över på nåt vis, hörs mindre när andra instrument kommer in men jag tror den ger ngn slags grundresonans som grötar. Har inga synpunkter på själva klangen på kaggen i sig, den ger viss karaktär, utan det är något "kringljud". Kanske bara EQas? Men som sagt, jag kan inte säga det med rätt ord. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa Jamen:

Baskaggen, hörs tydligast i början, en ringande tendens som spiller över på nåt vis, hörs mindre när andra instrument kommer in men jag tror den ger ngn slags grundresonans som grötar. Har inga synpunkter på själva klangen på kaggen i sig, den ger viss karaktär, utan det är något "kringljud". Kanske bara EQas? Men som sagt, jag kan inte säga det med rätt ord. 

okej ska försöka fixa det. Vad tycker du om det andra då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är en trevlig låt, musikalisk säkerhet i uppbyggnad och utförande! Har tvekat lite att uttala mej då jag inte alls är hemma på genren, men vad fan...som "vanlig radiolyssnare" hade jag sagt nåt i stil med

0-0.16 pianoriff lite för statiskt, gärna behålla det repetitiva men med variation genom ändringar i ex volym vissa gånger, reverb andra osv? Pianot tror jag kan läggas ngt längre bak i ljudbilden.

0.16-0.31 visslingen tillför mycket, höja volym lite på den? (spelar du den eller är det en loop nånstansifrån?)

0.32-0.46 trevlig passage, fin balans (men kaggen...)

-1.01 trevligt tryck och balans, men sänka tamburinen lite

 

en sångslinga vore inte heller fel, räcker med några takter...

 

Remixen du postade innan idag var också bra på liknande sätt som i denna, balanser mellan instrumenten (och sången), men kanske med samma tendens till "ringande"i de lägre frekvenserna, ledsen att jag inte kan uttrycka det bättre. Apropå feedback, varierar lite med aktiviteten på forumet så det dyker nog upp bättre svar efterhand, testa annars mixakuten så får du mkt bra hjälp/svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Jamen:

Tycker det är en trevlig låt, musikalisk säkerhet i uppbyggnad och utförande! Har tvekat lite att uttala mej då jag inte alls är hemma på genren, men vad fan...som "vanlig radiolyssnare" hade jag sagt nåt i stil med

0-0.16 pianoriff lite för statiskt, gärna behålla det repetitiva men med variation genom ändringar i ex volym vissa gånger, reverb andra osv? Pianot tror jag kan läggas ngt längre bak i ljudbilden.

0.16-0.31 visslingen tillför mycket, höja volym lite på den? (spelar du den eller är det en loop nånstansifrån?)

0.32-0.46 trevlig passage, fin balans (men kaggen...)

-1.01 trevligt tryck och balans, men sänka tamburinen lite

 

en sångslinga vore inte heller fel, räcker med några takter...

 

Remixen du postade innan idag var också bra på liknande sätt som i denna, balanser mellan instrumenten (och sången), men kanske med samma tendens till "ringande"i de lägre frekvenserna, ledsen att jag inte kan uttrycka det bättre. Apropå feedback, varierar lite med aktiviteten på forumet så det dyker nog upp bättre svar efterhand, testa annars mixakuten så får du mkt bra hjälp/svar.

Tack som fan. För mig spelar det inte så stor roll om man kan så mycket eller inte. Jag gillar bara att få feedback för att utvecklas. Ska ta till mig allt du sa och det var roligt att höra allt det fina du skrev. Blev verkligen stärkt av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...