Anders F Postat 5 april 2022 Postat 5 april 2022 (redigerat) Hej. För nĂ„gra Ă„r sedan byggde jag ett kontrollrum dĂ€r jag anlitade akustikern Claes Olsson frĂ„n Eora. Nu kommer vi dra igĂ„ng ett projekt dĂ€r vi kommer göra ett attefallshus pĂ„ 30kvm till ett inspelningsrum som vi kommer koppla ihop med det redan fĂ€rdiga kontrollrummet. Flera pĂ„ FB va intresserade av att följa detta bygge och dĂ„ kom jag Ă€ven att tĂ€nka pĂ„ forumet dĂ„ detta kan vara ett sĂ€tt för mĂ„nga att kunna bygga ut sjĂ€lva. Jag kommer lĂ€gga ut allt material pĂ„ denna FB sida om man vill följa bygget. https://www.facebook.com/Backyard-Recording-Studio-101522002485798 SjĂ€lvklart gĂ„r det Ă€ven bra att stĂ€lla frĂ„gor eller kommentera i den hĂ€r trĂ„den ocksĂ„ đ  Vill man se bilder frĂ„n bygget av kontrollrummet sĂ„ kan man hitta dem hĂ€r, samt mĂ€tvĂ€rdena đ https://drive.google.com/drive/folders/0ByO0WDdcPq8eRU9rM2JxcF9nOGs?resourcekey=0-FbcYOfUcKOIIgd66R8v4Ow&usp=sharing  MVH Anders Redigerat 5 april 2022 av Anders F 2
CHAE Postat 5 april 2022 Postat 5 april 2022 Kul med studiobygge ju! Blir ju till att stuffa förbi och kika in bygget med jÀmna mellanrum. VÀnligen, CHAE
Anders F Postat 5 april 2022 TrĂ„dstartare Postat 5 april 2022 2 timmar sedan sa CHAE: Kul med studiobygge ju! Blir ju till att stuffa förbi och kika in bygget med jĂ€mna mellanrum. VĂ€nligen, CHAE Det tycker jag! đÂ
Anders F Postat 9 januari 2023 TrĂ„dstartare Postat 9 januari 2023 För den nyfikna sĂ„ har jag kommit relativt nĂ€ra slutet nu. All teknik och lödning Ă€r gjord. Ribborna ska upp enigt mönstret över alla vĂ€ggar och tak, hörnen ska ha ecophon och en innerdörr ska monteras, men sedan Ă€r det redo att göras inspelningar đ
Anders F Postat 9 januari 2023 TrĂ„dstartare Postat 9 januari 2023 Finns det frĂ„gor angĂ„ende konstruktionen sĂ„ Ă€r det bara att frĂ„ga đ
oioioi Postat 9 januari 2023 Postat 9 januari 2023 Snyggt! SĂ„n dĂ€r stuga vill jag med ha.  Ăr ventilationen ljudisolerad? Ăr det en luft/luft-vĂ€rmepump man ser? Tror du att den kan vara igĂ„ng under inspelning? Sitter det ihop med andra byggnaden, eller mĂ„ste man gĂ„ utomhus för att komma till kontrolrummet? 1
Anders F Postat 9 januari 2023 TrĂ„dstartare Postat 9 januari 2023 55 minuter sedan sa oioioi: Snyggt! SĂ„n dĂ€r stuga vill jag med ha.  Ăr ventilationen ljudisolerad? Ăr det en luft/luft-vĂ€rmepump man ser? Tror du att den kan vara igĂ„ng under inspelning? Sitter det ihop med andra byggnaden, eller mĂ„ste man gĂ„ utomhus för att komma till kontrolrummet? Hej ventilationen Ă€r ljudisolerande med dubbla ljuddĂ€mpare bĂ„de in och ut LuftvĂ€rmepumpen Ă€r bland den tystaste pĂ„ marknaden, men vid kritisk inspelning kan man behöva stĂ€nga av den tillfĂ€lligt.  huset Ă€r separat frĂ„n övriga pĂ„ grund av bygglovet. SĂ„ tyvĂ€rr fĂ„r man gĂ„ fem meter utomhus för att komma in.Â
Anders F Postat 24 februari 2023 TrĂ„dstartare Postat 24 februari 2023 Hej lite uppdatering för den nyfikna. Mer ribbor uppe och taket pĂ„börjat som Ă€r det sista. Idag kopplades Ă€ven elen in. Ecophon Ă€r uppsatt i hörnen ocksĂ„. En innerdörr har ocksĂ„ kommit pĂ„ plats.Â
Anders F Postat 19 mars 2023 TrĂ„dstartare Postat 19 mars 2023 Nu Ă€r nya liverummet klart och i helgen testade vi en truminspelning dĂ€r. Jag Ă€r grymt nöjd med resultatet. Rummet lĂ„ter fokuserat, tryck, bra med transienter i alla mickar, och har Ă€ndĂ„ liv till sig med allt trĂ€ som Ă€r i rummet. SĂ„hĂ€r sĂ„g det ut och lĂ€t. https://drive.google.com/file/d/10eKKaEkWCnweSiftkguEjuOQwHUBaQLl/view?usp=share_link Â
Anders F Postat 20 mars 2023 TrĂ„dstartare Postat 20 mars 2023 9 timmar sedan sa CHAE: Herrejevvlar vad najs det vart!â€ïž đđđ
berch Postat 20 mars 2023 Postat 20 mars 2023 Var har du mixerdelen av bygget? GÄr inte se pÄ bilderna. Snyggt blev det!
Anders F Postat 20 mars 2023 TrĂ„dstartare Postat 20 mars 2023 3 timmar sedan sa berch: Var har du mixerdelen av bygget? GĂ„r inte se pĂ„ bilderna. Snyggt blev det! Hej  kontrollrummet Ă€r ett eget rum inne i huset. SĂ„ det Ă€r ca 5m mellan byggnaderna.  Â
Anders F Postat 20 mars 2023 TrĂ„dstartare Postat 20 mars 2023 1 timme sedan sa berch: Kontrollrummet Ă€r ju riktigt snyggt det ocksĂ„! Tack!!! đđđ đ
Anders F Postat 21 mars 2023 TrĂ„dstartare Postat 21 mars 2023 36 minuter sedan sa oioioi: Fantastiskt snyggt!!!   Tack!!! đÂ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.