Jump to content
Annons
  • 0

Standalone beatmaker


Christopher Sigmond

Fråga

Hej!

Jag skulle vilja ha en standalone beatmaker, d.v.s. något jag kan använda helt utan dator, för att improvisera och spela beats live.

I dagsläget gör jag detta med live-instrument, såsom trummor, percussion, piano, men jag skulle vilja lägga till elektroniska trumljud ibland.

I och med att jag redan har en hel del andra instrument vill jag gärna ha det så portabelt som möjligt. Det jag har tänkt göra är också ganska begränsat till att lägga upp ett beat och sedan spela till detta. Vore också bra att (på sikt) kunna koppla ihop och synka beatmakern med min RC505-looper. Men framför allt att kunna spela in ett beat. Och för det vore det bra med lite feeling, d.v.s. bra trumpads.

Så, då har jag hittat MPC Live 2, men det känns som total overkill, både i funktioner och pris. Egentligen skulle jag vilja ha mer typ Akai MPD218, fast att den går att köra utan dator. Enkelt och robust, med bra pads och portabelt. Och gärna en enkel sequencer (skulle kunna gå att lösa med att spela in på loopern). Och helst att det går att kvantifiera ifall jag spelar helt åt skogen otajt...

Tacksam för alla tips och kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

0 svar på denna fråga

Recommended Posts

Det finns ännu inga svar på frågan. Kan du svara?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...