Shadow Posted November 3, 2021 Report Share Posted November 3, 2021 Hej, I slutskedet av att mixa ett album och önskar att få lite feedback på nuvarande status. En låt där det är mycket som händer, förutom det vanliga trummor, bas, gitarrer, sång som slåss om utrymmet är det även inslag av orkester och körer. (Ej mastrad, enbart en maximizer för att få upp volymen) Tack på förhand Eternal Art - Guns Germs & Steel.mp3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Rinneby Posted November 8, 2021 Report Share Posted November 8, 2021 (edited) Hej Shadow. Nu hade du tur, det är nämligen sista inlägget på Mixakuten för mig på ett tag. Hur som helst, inte mycket att orda om egentligen tycker jag. Låter bra om mixen. Kanske att virveln kunde vara nån dB starkare för drivet och sången backa nån dB för att smälta in mer i musiken. Vidare ligger det nåt som stör vid ca 10 kHz, kolla över detta. Möjligen kan lite mer botten runt 150 Hz vara trevligt för att tjocka till en aning, men bara en aning. I övrigt bra jobbat, känns välbalanserat med bra energi. Mvh Jon Edited November 8, 2021 by Jon Rinneby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadow Posted November 11, 2021 Author Report Share Posted November 11, 2021 Hej Jon, Tack så mycket för feedback. Jag har nog karvat ut för mycket på basgitarren runt 150 Hz så jag ska lägga tillbaka det. Jag är osäker på vad det kan vara runt 10 kHz, ska undersöka det. Kul att låta fler öron lyssna på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henric Svensson Posted November 20, 2021 Report Share Posted November 20, 2021 Låter fett, tight och bra! Jag är ingen expert på hårdrock, men gillar detta! Med vänlig hälsning, Henric Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadow Posted April 9, 2022 Author Report Share Posted April 9, 2022 Kul att du gillade det. Så här blev den färdiga releasen. Mastrad av Chernobyl Studios. Gitarrerna fick en större plats efter masteringen och basgitarren en lite annan EQ. Kul att äntligen få släppa låtarna. Finns också på Spotify m.fl. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts