Jump to content
Annons

Motor keep us moving feedback


slejnard

Recommended Posts

Hej!
Jobbar på denna! Började som ett experiment där jag bad trummis Ulf spela in ett enda långt (5.55 min) trumkomp som jag sedan satte musik text och melodi till. Vart förbaskat bra och ändå varierat fast ändå att det hänger ihop. Är dock lite osäker på mixen så jag skickar en snutt här. Hur låter det?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rock´n ´roll, we like it!

Tycker det överlag låter väldigt bra, väldigt bra trumsound (efter en andra lyssning)! 

Lite hög hi-hat, ride och crash, - OH överhuvudtaget - (efter den tredje lyssningen). Hälsa trummisen att han har en otroligt bra spel, och jädrans snygg ride-cymbal. 

Lite väl brett pannat är trummorna - OH? Riden låter väldigt långt höger (i mina Ultrasone-lurar).

Redigerat av Peter Roos
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan sa slejnard:

Tack Peter! Ska kolla upp detta med trummorna. La en stereobreddare på mastern och det blir ju även på trummorna. Kanske ska lägga det på en buss i stället och lite mindre? 

Vassego Slejnard:-), har inte lyssnat i Genelecarna, men det låter som fullt hö/vä på trummorna, brukar köra max 50/50- 60/60 pan själv, en smaksak kanske men riden/crashen krockar lite med det övriga.

Redigerat av Peter Roos
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...